söndag 25 april 2010

På äventyr i Kalmar

Helgen har varit fullspäckad med aktiviteter. Fredagen började med att Jag och tjejerna gick på stan och shoppade. Jag köpte ett par fina högklackade skor som jag nu ska lära mig gå i. Det är riktigt svårt med övning ger ju färdighet. Såhär ser skorna ut fast dom är svarta:

På kvällen var det först en liten förfest hos Mogge, sedan drog vi till en kompis i vår klass på inflyttningsfest, det var mycket trevligt och sen bar det av ut till Stallarna.

Igår bestämde jag, Emma och Christian oss för att göra en liten utflykt till Kalmar. Jag har aldrig varit där förut så det var kul att åka dit. Emma fick köra eftersom hon var den som drack minst dagen innan. Då vi kom fram så började vi med att käka pizza. Det var riktigt gott dagen efter hårt festande :P Efter det shoppade vi lite i stan. Jag köpte inget eftersom jag handlade allt jag behövde i fredags. Vi var ju även tvugna att se lite sevärdheter då vi väl var där. Så vi gick till slottet. Det var ett mycket fint slott och kul att se :) Som avslutande på vårt lilla äventyr svängde vi också inom IKEA. Jag behövde en filt och lite andra smågrejer. Nedan ser ni två kort från Kalmar:

^^Jag kramar en trägubbe :P^^

^^Kalmars slott, snäppet finare än Teleborgs faktiskt :P^^


På kvällen blev det fest igen. Först var vi hos en kille som fyllde år. Sedan drog vi till Sivans. Även lördagen blev en rolig kväll med dans i mina nya högklackade skor. Fy fan vad ont i fötterna jag hade sen!

Nu har äntligen värmen kommit hit till Växjö så nu ska jag och Emma ut och sola lite och äta nacho chips och dricka cola :) Hejs Svejs!

2 kommentarer: