lördag 17 april 2010

I Höganäs/HBG

I Torsdags tog jag och Emma en roadtrip hem till helsingborg igen. Jag har redan hunnit med en hel del skoj :) Torsdagen började med att jag hälsade på Alle på hennes jobb. Sedan mötte jag upp Fia och gick på stan med henne och vi åt glass och bara mös i solen! Var ju helt underbart väder både i torsdags och igår. På kvällen i torsdags träffade jag Joanna. Vi lagade mat och åt gott och mös även vi :) Vi pratade mest och tittade lite på tv. Sen då jag kom hem fick jag äntligen träffa underbara Lady <3 style="TEXT-ALIGN: center; MARGIN: 0px auto 10px; WIDTH: 320px; DISPLAY: block; HEIGHT: 240px; CURSOR: hand" id="BLOGGER_PHOTO_ID_5461047617834211586" border="0" alt="" src="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiVDEqXD2GR2Vq1oYigUaIMhULDEIUwbYTEuH1kAuhOa8DwZEtkruBqFy9d0_3X-KJNrAheVZI4bWY-0N-HjgRP44B7g8kJpD6-0vGldj5UMr8PJKyWQ9tognppM-bcoFZ6T09mBGxBcdo/s320/IMG_4385.JPG">








Igår åkte jag in till stan för att klippa till min lugg. Eftersom jag intekommer hem nu förrän till sommaren var det bäst att göra det nu då jag är hemma annars kommer den blå så lång. Min kära frisör är så underbar och jag behövde inte betala något :) Det gillar vi studenter :P hehe. Efter det gick jag vidare till kära Gina Tricot för att prova lite kläder och vänta på att min vän Jenny som jobbar där skulle få lunch, och jag hälsade såklart på alla andra gamla arbetskamrater som jobbar kvar! Alltid lika kul att gå in där då man kommer hem, och jag kan stanna i timmar och prata med dem. Jag hittade dessutom två klänningar och en kjol som jag vill ha! Men de kostar 800kr allt som allt och det har jag inte råd med :( Då Jenny fick lunch gick vi till Mezo och käkade. Det var mycket gott och jättekul att få träffa henne och prata. Tiden gick alldeles för fort och Jenny var tvungen att gå tillbaka till arbetet. Efter det körde jag hem.

På hemvägen for jag inom Matilda för att säga hej och hämta mina snowboardskor som hon köpte till mig eftersom jag inte hade möjlighet att göra det själv. Jättegulligt av henne! Och GUUUUUD så fina dom är!! Jag älskar dem och dom passar!!!!! Både mig och brädan, jag kommer vara ursnygg nästa säsong :P hehe. Måste bara införskaffa mig en ny skiddräkt också. Den är ju KATASTROF! Här har ni en bild på Snowboarden och skorna:



På kvällen kom Anna och Andy till oss i Höganäs och vi grillade och åt gott. Anna hade dock en uppsats som hon höll på att skriva som skulle vara inne senast 22.00 och hon var verkligen i sista minuten. Hon hade kört fast helt enkelt och vi gjorde allt för att hjälpa henne. Fem i tio fick hon äntligen in arbetet och jag tror att det gick bra! Jag tror på min syster :)

Ikväll bär det av till stan för att träffa Lisette. Ska verkligen bli kul! Var ändå ett tag sedan jag träffade henne. Vi ska på en stand up show och sedan ut och äta, myspys. Sen får vi se vart det bär :)

Nu blir det plugg som gäller tills mamma och Lady kommer hem. Då ska vi färga håret och sy :)
Hej så länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar