lördag 27 februari 2010

Helgen i Höganäs

I helgen har jag åkt hem till lilla Höganäs. Det började med att jag och Emma åkte ner tidigt på fredagsmorgonen. Det var trevligt att få sällskap i bilen :) Efter att jag släppt av E åkte jag ner till stan till min kära syster. Vi gick på stan en sväng och pappa fixade synintyget till polisen som är anledningen till att jag kom hem denna helgen. Sen gick jag in och hälsade på mina före detta arbetskamrater på Gina Tricot och kollade hur det blivit nu då dom byggt om i butiken. Det blev riktigt bra tycker jag.

Sedan körde jag hem till Väsby och hämtade Lady på mammas jobb. Hon är såååååå jävla söt! Jättekul att få träffa henne igen, var ett tag sedan sist nu ju! Hon har blivit riktigt stor och inte riktigt lika valpig som hon var innan. Hon är bättre uppfostrad men fortfarande väldigt busig :)

På kvällen åkte jag hem till Lisette och vi åt god mat och tittade på film. Vi såg på den nya bring it on filmen - "fight to the finish", den var ganska bra och världens snyggaste kille var med! Okej, nu överdrev jag nog lite, men han är nästan i samma klass som Chad!! :) Här har ni en bild på honom:


mmmmmm, man vill bara äta upp honom! Han är dock ännu snyggare i filmen än på bilden!!

Idag, lördag, vaknade jag i tid och jag och mamma gick ut och gick en väng med Lady längs havet. Det var dock ingen super trevlig promenad, för det var så jäkla blött och slaskigt. Det blev ingen lång promenad om man säger så, men skönt att komma ut lite.

Sedan köpte jag hårfärg och mamma färgade mitt hår. Skönt att det inte ser så urtvättat ut längre :)

Ikväll kom Anna och Andy och hela familjen åt fondue och mycket god efterrätt i form av choklad pannakotta. Vi hade en tidig födelsedagsmiddag för mig som fyller hela 22 år på lördag den 6:e mars :) Men då är jag ju i Växjö och firar med mina vänner, så vi fick ta det denna helgen istället.

I morgon får jag se om jag sticker till väla en sväng, är less på att bara vara hemma som jag vart hela dagen idag. Skönt men blir lätt lite uttråkad. Sen kommer morfar också i morgon, och kanske kusin Marielle skulle titta förbi, då vill jag ju gärna vara hemma såklart, så får bli väla på förmiddagen.

Jag höll nästan på att glömma, jag lyckades ju laga bilden idag :) alldeles själv! Dock fick jag en liten ledtråd av pappa. Mina vindrutetorkare gick sönder för någon vecka sedan, så igår då jag och Emma körde upp fungerade bara den på förarsidan, som tur var! Ibland kämpade den andra sig upp, men då den gjorde det trasslade den andra som fungerade bra in sig i den trasiga så båda höll på att gå söner, som tur var hade jag Emma med mig så hon fick hänga ut genom fönstret på motorvägen och trycka ner den trasiga torkaren då och då. Haha. Lite svårt att förklara men det var ganska kul! Hur som helst så var det bara en skruv som var lös, så idag skruvade hag fast den, och vips, så funkade båda igen. Dock är styrservon fortfarande ett mysterium. Då vi har fyllt på så att det är fullt i tanken med olja, så sjunker den lika snabbt igen. Men vi hittar ingenstans där det läcker ut... Skumt! Får väl köra utan styrservo tills den pajar helt. haha.

Nu blir det snart sängen så jag orkar stiga upp i tid och sticka till väla. Sen på måndag åker jag och E hem till växjö igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar