fredag 5 februari 2010

Fiasko!


Kom precis hem från bion. Vi såg "Snabba Cash", är riktigt besviken. Har hört av många att den skulle vara dålig, och rätt hade dom. Eftersom jag redan innan var skeptisk så har det säkert lite med min reaktion att göra och att jag läst boken. Mina kompisar som ingen av dom läst boken tyckte den var ganska bra.

Synd att dom hade ändrat en del grejer i handlingen som inte stämde. Jag kan köpa att dom inte kan få med allt. Men dom lämnar ute det som jag tyckte var mest intressant då jag läste boken, det med Camilla. Visst, det var inte en jättestor del av boken, men det var den delen som fick mig att fortsätta läsa den. Jag ville veta vad som hänt henne. Det sämsta tyckte jag ändå var som jag sa innan att dom ändrat handlingen då det gäller Lovisa. I boken får pappan kämpa för att få träffa sin dotter, men i filmen "tvingas" han ta hand om henne...?


Jaja, rekommenderar er som läst boken att inte se filmen, inte på bio i alla fall. Inte värt att betala dom pengarna, om du vill se den, hyr den istället då den kommer ut på DVD. Och för er som inte läst boken men sett filmen, LÄS BOKEN! Den är tio gånger bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar