torsdag 31 augusti 2017

Snart är sommaren slut...

Idag är det sista dagen på "sommarmånaderna". Lite tråkigt eftersom det knappt vart nån sommar i år... Men samtidigt gör det inte så mycket för jag har ju ändå haft Vendela att ta hand om och hon får ju inte vara i solen direkt nu ändå och det blir ju så varmt för henne om det är för fint väder :P Men lite bättre hade det kunnat få vart ändå...Bjuder på två fina bilder som Micke tagit på Vendela:



I fredags började babysimmet och det var så kul! Vendela hade varken sovit eller ätit innan men hon var lika glad för det och däckade direkt efter i vagnen och sov ett par timmar. Sedan tog vi tåget direkt till Skåne för att hälsa på mamma och pappa och syrran och hennes familj. Det var några mysiga dagar och vi gick på Väla och jag fick lite kläder till Vendela av mamma och pappa :) Nu har jag så det räcker iaf i storlek 68! Behöver bara en tunnare fleeceoverall nu i storlek 68 som jag ska köpa av en kompis och kanske lite nya och tjockare sockar sen med...

^På väg mot babysimm^

^Fika på Väla, säger hej till pappa på bilden :)^

^Fina kläderna jag fick av mamma och pappa! Tack så mkt! Älskar verkligen overallen, så fin färg! Nu är hösten/vintern välkommen!^

I måndags blev ju vårt lilla hjärta hela 7 månader gammal! HALLÅ! Stoppa tiden! Den går alldeles för fort! Men det är så kul att få se hur hon utvecklas och växer! Hon är fantastisk på alla sätt vår fina tjej! 





På tåget på väg hem från Skåne lyckades hon som vanligt charma alla. Aldrig har så många människor pratat med mig som de gör nu och kommenterar Vendela :P bara snälla kommentarer så det är bara kul. Bland annat hur söt hon är och de undrar också hur gammal hon är. Hon är så nyfiken på folk med. På sista tåget mot Växjös satt vi ensamma i en vagn och så kom det en kille i min ålder in och satte sig typ bakom Vendelas vagn och genast skulle Vendela titta på honom och lutade sig över kanten för att kunna titta "bakåt" så himla sött och killen kunde inte låta bli att le. Hon liksom stirrar ju på dem med en lång stund också :P haha. Fick denna söta bilden på henne strax efter hon stirrat ner killen :P


När jag kom hem i måndags eftermiddag tog jag det lugnt och mös med Vendela. Sedan har jag storstädat lägenheten i två dagar och igår kväll kom Micke äntligen hem! I morgon ska vi åka hela familjen till babysimmet så det blir kul! Kul för Micke med att kunna vara med på lite aktiviteter som vi brukar göra! Han är ledig nästa vecka innan han kör igång med plugget på allvar och den 11 september åker han upp till Forshaga :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar