lördag 19 augusti 2017

Carl-Oscar dagarna och IKEA...

Igår, fredag, kom Vjosa och hämtade upp mig och Vendela och sedan åkte vi in till stan för att gå en sväng på Carl-Oscar dagarna och kolla lite Rix Fm-festivalen. Först stannade vi på en kopp kaffe hos Vjosas svärmor sedan gick vi till stan och åt Langos till middag och strosade runt bland stånden och kollade men jag hittade inget, Vjosa köpte två snygga kavajer typ... Vendela var så duktig som vanligt och kollade nyfiket på allt folk och allt annat som fanns att se innan hon somnade i vagnen och sov resten av tiden vi var där. När vi kom till bilen sen och skulle lyfta över Vendela till babyskyddet så kände jag att vi behövde byta blöjan, eftersom nöden inte har någon lag fick vi göra det i bagageluckan på Vjosas bil ;P det gick så bra så... Sedan åkte vi hem till Vjosa för vi skulle sova över där till idag.


^Packningen för att sova över 1 ynka natt när man har en bebis ..^


^Mys med Vjosa på hennes Svärmors balkong^

^Passade på att få en bild på mig och Vendela med, händer inte alltför ofta :P^

^Blöjbyte i bilen innan vi skulle åka hemåt^

Idag åkte jag och Vjosa och Vendela till IKEA för Vjosa skulle lämna tillbaka en tv bänk hon köpt där och köpa en ny. Vi hyrde ett släp och det var första gången Vjosa körde med släp men hon var superduktig. Det höll dock på att skita sig redan när vi skulle köra från Vjosas parkering för hon kunde inte riktigt backa med släpet och jag försökte guida henne men det gick åt h*vete rent ut sagt :P haha. Som tur var fick vi hjälp av en granne som backade den åt oss innan vi kunde köra iväg till IKEA. Sedan vill jag lova att vi var noga med att parkera på ett sätt så vi inte behövde backa oss ut... :P och vi lyckades. Vi lämnade till och med tillbaka släpet och kopplade loss det helt själva! Vilka grymma brudar vi är! Kan själv! 

Eftersom vi hade mycket packning så tog vi inte med oss vagnen till IKEA Så Vendela satt först i babyskyddet i kundvagnen men blev lite gnällig efter en stund och fick då sitta i kundvagnen istället, och gud så glad hon blev. Hon tyckte det var jättekul att sitta där! Man fick dock hålla i henne lite då vi körde vagnen för hon ville inte alltid hålla i sig själv, men det funkade bra ändå :P Sedan bar jag henne lite i bärselen och då somnade hon och fick sedan sova vidare i babyskyddet. Det var en mysig utflykt :)



Ikväll kom Micke hem och vi tar det bara lugnt. Vendela fick prova mina glasögon och titta så söt hon blev ;) storleken känns ju lagom också.. eller? :P


Måste bara visa också vad jag har förmånen till att vakna upp till varje morgon :) Vendela har börjat vakna tidigare nu utan att somna om igen och när man möts av detta leende på morgonen är det betydligt lättare att pallra sig upp tidigt :) jag verkligen ÄLSKAR att få spendera mornarna och dagarna med dig min underbara älskade dotter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar