lördag 2 september 2017

Babysim och familjemys...

I fredags var vi på babysim på badhuset och Micke var med denna gång. Det tyckte både Vendela och Micke var kul och jag passade på att fota lite nu när vi var två :) Även nästa gång kommer Micke följa med för han är hemma då med, men sedan kommer han nog inte kunna vara med några fler gånger.






Idag har vi tagit en lång promenad och kollat på djuren som finns häromkring. Vi såg bland annat får och hästar. Idag vägrade Vendela sova eftermiddag och när klockan slog 16.30 och hon fortfarande inte somnat vågade vi inte låta henne göra det heller så vi försökte hålla henne vaken till 18.30. Det gick bra faktiskt men sedan när jag lade henne vid 18.15 slocknade hon direkt och nu sover hon gott i sin säng! Hon är väldigt lättsövd iaf när hon är väldigt trött. Bara det inte slår över för då blir hon ledsen och skrikig istället men det händer inte så ofta tack och lov :P


När vi var på BVC sist så sa min barnmorska att vi kan prova ge Vendela små brödbitar som hon kan plocka med. Jag har varit så nervös över att börja ge bitar för jag är så rädd att hon ska sätta i halsen, men har provar bröd nu i några dagar, väldigt små bitar dock men det är en bra början :) Hon är duktig och verkar tycka om det!


^Sötnos i keps^


Vendelas hår växer så det knakar. Nu kan man nästan sätta upp allt i en tofs i nacken. Det är bara lite på sidan som inte hänger med... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar