fredag 5 augusti 2016

Växjö igen!

I måndags tog jag tåget tillbaka till Växjö och det var faktiskt väldigt skönt att komma hem igen. Borta bra men hemma bäst. Och på kvällen kom min älskade Mikael hem och jag fick äntligen träffa honom igen. Vi hade inte setts på över två veckor!

I tisdags sov vi ut ordentligt och gjorde inte speciellt mycket på hela dagen, men på kvällen hade jag bokat bord på en restaurang som vi aldrig provat innan som heter Massimo och sedan gick vi på bio och kollade på Tarzan. Det var god mat och en bra restaurang, inte det bästa jag ätit men helt klart godkänt och jag kan absolut tänka mig att gå dit igen. Filmen var också bra, inte riktigt som jag hade föreställt mig men bra ändå. Jag och älskling hade en mysig datenight ;)

I onsdags gjorde vi inte heller så mkt utan tog det lugnt och gick en promenad till Evedal och åt en glass. Jag målade också lite på min nya tarpoon målning och den blir faktiskt helt ok än så länge. Skickade ju en till Ed och Lisa i USA och Micke ville vi skulle ha en likadan här hemma med så jag fick måla en till helt enkel :)



I torsdags åkte Micke tillbaka till jobbet och jag fixade lite i vårt kontorsrum. Jag sorterade alla våra dvd filmer i bokstavsordning och lade dem i genomskinliga lådor och märkte upp dem så att man lätt kan hitta den filmen man vill ha. Är trött på att ha dem utspridda i lägenheten och jag vill inte riktigt göra mig av med dem heller... Har ändå lagt ner ganska mycket pengar på dem en gång i tiden och många har jag ju köpt för att jag tycker dem är bra... Även om  hag vet att det är lite ute med DVD nu för tiden ;)

Idag, fredag, har jag inte gjort så mycket. Har vart och handlat och sedan bara kollat tv och latat mig.. Känner mig faktiskt redo att börja jobba igen och få lite mer rutin i vardagen... Börjar bli uttråkad nu av att bara sitta hemma och inte ha något att göra... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar