lördag 13 augusti 2016

Helg igen...

Denna vecka har verkligen susat förbi och nu är det helg igen. I torsdags började alla lärare och fritidspedagoger jobba igen och det var så roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Vi hade en härlig uppstarts-dag med bra diskussioner och lite "lära känna" övningar. Vi har många nya på jobbet så jag känner mig gammal i gemet nu även om jag bara varit i Sandsbro i en termin ;) 

På eftermiddagen/kvällen hade vi lite after work på Deluxe och det var jättetrevligt. Jag hade bara tänkt vara där någon timme för jag var så trött, men jag hade så trevligt så jag stannade mycket längre och åt till och med middag där tillsammans med 4 andra kollegor. Jag åt musslor med aioli och det var så j*vla gott!


I fredags hade vi också en bra, intensiv dag på jobbet. Vi fick en hel del gjort och lade schema och allt vad det innebär. Det blev några småändringar med schemat och jag är mkt nöjd med hur det kommer se ut under höstterminen. Ser faktiskt fram emot måndag då barnen kommer tillbaka :) ska bli kul att lära känna våra nya förskoleklass elever bättre också!


Min kompis Vjosa hade en fin bok där jag hittade citatet som ni ser nedan. Jag tyckte det passade så bra in på hur jag känner för min fästman Mikael:



I fredags kväll åkte jag och Vjosa in en snabbis till stan där det är "karl-Oscar dagarna" för jag ville käka langos till middag. Det blev även en belgisk våffla och det var sååå gott... Inte det nyttigaste men får ta tag i det nu när jobbet börjar igen och man får lite mer rutin i vardagen. Sedan åkte jag till Simone, en kompis till min kompis Anna. Vi pratade och hade jättetrevligt. Vi drog aldrig ner till stan igen för det var så tråkigt väder så vid midnatt tog jag bussen hem och jag var såå trött! Tack Anna och Simone för en mysig och härlig kväll!

Idag, lördag har jag inte gjort mkt vettigt. Har i alla fall städat lägenheten vilket verkligen var behövligt och det är skönt nu efteråt när det är gjort! Annars har jag bara tittat på tv och fixat lite med boken om Belize som jag håller på att göra klart nu. Jag gör ju en bok om alla resor som jag och Mikael gjort tillsammans. Det är jättekul att ha som minne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar