tisdag 9 augusti 2016

Då var man igång igen...

Igår började jag jobba igen och det känns helt ok faktiskt :) Min kollega Vjosa har ingenstans att bo fram till sista Augusti så hon bor hos oss fram till dess. Mysigt tycker jag då Micke fortfarande jobbar mycket borta. Kul att få lite sällskap!

Igår var vi mycket effektiva på jobbet och storstädade hela avdelningen. Det tog längre tid än man tror men snyggt blev det ;) 

Efter vi slutat åkte vi ut till Vjosas svärmors stuga utanför Ljungby och fiskade. Vi skulle ta båten men det blåste för mycket så vi fiskade från en brygga istället. Vjosa har inte fiskat så mkt och inte hennes kompis heller som var med men vi fixade det galant ;) det var också första gången jag fiskade utan Micke! Först hade jag en liten abborre efter min spinnare men den högg inte. Men sen fick jag en fisk på kroken! Först trodde jag det var en liten abborre men sen kände jag att det nog är något större, och när jag fick upp den hade jag ingen aning om vad det var för något, för jag har aldrig fått en sån förut.. Efter att jag messat Micke och frågat fick jag veta att det var en gös! Yes!!! En till art på min lista! Och jag har länge velat fånga en gös! Är så glad och stolt över mig själv :)



Micke var också stolt över mig ;) det trodde han nog aldrig ;) och inte jag heller för den delen :P

Sen var vi faktiskt nära på att få en till men den slet sig när vi vevade in :/

Idag har vi också jobbat på bra på jobbet och efter det åkte vi till stan och fixade våra naglar. Jag hittade en underbart fin färg så jag är mkt nöjd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar