söndag 14 november 2010

Inte ok!



Jag blir bara för less!! Jag verkligen hatar att åka kollektivt!! Denna dagen har inte varit ok! Det hela började med att jag fick skjuts av pappa till bussen i Höganäs för att ta den in till HBG. Bussresan gick bra och väl framme i Helsingborg tog jag en sväng inom Mc Donald's för att se om Anmi jobbade, och de gjorde hon :) vi pratade lite men hon jobbade ju så var lite upptagen.

Sedan gick tåget från HBG i tid faktiskt, hör och häpna. Men jag hamnade bredvid ett tjatigt "tant gäng". Jag som hade tänkt läsa lite i skolböckerna, men eftersom de tjatade på så fick det bli att läsa Cosmopolitan tidningen jag köpt istället (behövs inte lika mycket koncentration då). Tåget kom fram till Hässleholm där jag skulle byta, hade sju minuter på mig. Låter mer än det är vill jag lova, man ska kliva av med den tunga STORA väskan, sen hitta vart man tar sig upp för att hitta rätt spår och sen ta sig ner till det nya tåget. Tar typ fem minuter iaf. Men jag hann som tur var med och även det gick typ i tid. Men sen börjar det!


När tåget börjar närma sig Alvesta (där jag skulle byta igen) stannar det plötsligt och de ropar ut i högtalarna att tåget inte kan köra in på perrongen på grund av växlingsfel eller vad det var så vi kommer bli ståeende ett tag. Sedan efter tio minuter ropar de ut igen att det är något som inte stämmer så vi kommer bli ståeende i 10-15 minuter till och sedan kommer tåget sakta att rulla in mot Alvestas perrong. Efter tjugo minuter börjar tåget rulla igen, och då ropar det ut att vi kommer vara framme om ungefär 20 minuter i Alvesta eftersom de måste "smyga" in på perrongen. Suck och stön hörs i vagnen (jag är en av dem). Det tar tog bara ca 10 -15 minuter (kändes det som iaf) innan vi äntligen är framme i Alvesta och får kliva av tåget på en perrong proppad med människor. Ingen vet vart vi ska och vart tåget mot växjö går ifrån, på tavlan står det ersättningsbuss men en som jobbar där i gul jacka säger åt oss att det kommer ett tåg om fem minuter som tar oss till Växjö och meddelar från vilken perrong. Vi väntar och till slut kommer det ett tåg som är fullproppat!! Det är knappt så alla som ska vidare kommer in i tåget och jag och min stora väska får trycka oss in och bara hoppas att de som kommer efter också ska av i Växjö (vilket de skulle). På det fullproppade tåget där folk står tryckta mot varandra i gångarna och överallt ropar de ut att det finns en "kioskvagn" där man kan köpa smått och gott och att vi ska ha våra biljetter redo för kontroll.... de jag står tryckta mot och även jag själv skrattar och tycker att det känns som ett hån mot oss.. Lycka till att ta sig till den vagnen eller att biljettsnubben ska kunna ta sig igenom alla fullproppade vagnarna.. haha. Nej, han kom aldrig.

Eftersom det blev så mycket förseningar så skulle jag ta en senare buss som gick halv. Fem i halv kliver jag av tåget och skyndar mig dit ja tror att bussen går ifrån. Jag ser hur bussen står där och folk börjar springa mot den, jag springer då med och bussen kör plötsligt därifrån. Jävla busschaufför!! Han hade då inget glatt humör!! INTE jag heller! Jag fick glatt ringa Cissi och be henne hämta mig. Cissi kommer snällt och kör mig hem. ÄNTLIGEN HEMMA!!! En timme senare än beräknat....

Tack Cissi för att du är en underbar vän som ALLTID ställer upp. Vad det än gäller! Du är guld värd!! :)

När jag kom hem packade jag upp och käkade. Har hängt upp mina nya gardiner nu och det blev super fint :) Tack mamma för att du sydde dem trots att jag fick sy om dem själv sen :P hehe. Efter uppackningen stack jag och G till J och C och vi såg ensam mamma söker och sedan "The human centipede" den sög för övrigt. SÅÅÅÅ kasst slut!!




Nu blir det sängen för i morgon är det heldag i skolan 9-17... Måste skärpa mig och anteckna på föreläsningarna nu!!



Natti Natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar