tisdag 9 november 2010

Döden...


Idag har det inträffat något som fått mig att tänka mycket på döden och att livet verkligen tar slut en dag. En tjej jag känner förlorade en vän i en bilolycka idag tror jag det var. Jag vet inte vem hon som omkommit är men på något sätt påverkade det mig ändå. Kollade på hennes facebook sida och hon hade varit inne bara några timmar innan och skrivit på sin facebook om en säng hon skulle köpa men det blev inte av, de skulle ta det på onsdag eller torsdag istället. Men onsdag eller torsdag kom inte för henne. Hennes liv tog slut idag och alldeles för digit!

Jag fick också reda på idag att en tjej jag känner förlorade sin pappa för bara någon/några veckor sedan. Han skulle bara köra till jobbet, men kom aldrig tillbaka.

Man kan inte ta sitt liv för givet. Det kan ju faktiskt ta slut redan i morgon. Man kan heller inte gå runt och vara rädd för att livet ska ta slut, men man ska ha det i åtanke och leva livet nu och inte vänta!

Livet är inte rättvist. Alltför många får inte den tid på jorden som de förtjänar. Det är inte rättvist att unga människor ska förlora sina vänner, sina föräldrar, sina syskon. Det är inte rättvist att föräldrar ska förlora sina barn. Men det är sådant som sker i denna grymma värld. Ta vara på dina nära och kära och tala om för dem hur mycket de betyder för dig medan du kan. I mogon kan det vara för sent!



^Wherever you are med Erik Segerstedt^


RIP <3>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar