torsdag 2 september 2010

Perfekt kropp!?

^Här är jag och min "perfekta" kropp... haha^

För några dagar sedan hittade jag en artikel på aftonbladet.se som handlade om den perfekta kvinnokroppen och att man hittat en formel på kvinnlig skönhet.

Dixon har undersökt vad som gör en kvinna attraktiv i mäns ögon och kommit fram till att varken personlighet, bröststorlek eller vikt har någon betydelse. I stället handlar allt om förhållandet mellan midja och höfter. Är förhållandet mellan de måtten 0,7 är kvinnan attraktiv, visar Dixsons studie.

Här hittar du hela artikeln: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/kvinnlighalsa/article7675489.ab

Jag var ju självklart tvungen att mäta mig och se vad jag fick för nummer, och hör och häpna, jag fick (efter lite avrundning) 0,7. YES!! Jag är en vacker kvinna :P haha

Läste även lite kommentarer till artikeln där folk var lite upprörda över den för att de inte fick "rätt" siffra. Och då känner jag bara: Varför ska alla ta allting så jävla seriöst. Jag tyckte det var en rolig artikel och som någon hade kommenterat så sitter ju faktiskt skönheten i betraktarens ögon... och vem vill enbart bli omtyckt och kallad vacker för sitt utseende eller sina proportioner? Inte jag iaf, som alla vet spelar även personligheten stor roll. Sluta gnälla över alla artiklar och ta det lite med ro är mitt tips till gnällspikarna på aftonbladet.se.....

2 kommentarer:

  1. Skön inställning:D Man ska ta saker med en klackspark!

    SvaraRadera
  2. Klart du har en vacker kropp! Var glad över din smala midja, den försvinner lätt ;)

    SvaraRadera