måndag 6 september 2010

Hemma igen... :)

Nu har jag kommit hem igen efter helgens äventyr. Jag har varit i Stockholm på en weekend och hälsa på min gamla pluggkompis Christian och hans vänner :) Det har varit en underbart trevlig helg.

Det började med att jag tog tåget i fredags kväll mot Sthlm. Jag skulle överraska Christian men han anade att jag skulle komma för det hade blivit lite missförstånd, men lite överraskad blev han nog. Jag kom fram vid tio tiden och sedan tittade vi på tv och snackade. På lördagen bar det av mot skärgården där vi skulle ha kräftskiva och fira att Fredrik fyllde 25 år!!

De hade ett jättemysigt litte ställe ute i skärgården och vi festade till det med kräftskiva och annat gott, bland annat alkohol :P Vi spelade spel, dansade och bara umgicks. Vid tolvslaget öppnade vi skumpan och kladdkakan och sjöng för Fredrik. Hoppas att han hade lika kul som jag :) men det tror jag nog... trots att han fick sova i misär.... haha... (internskämt) :P

På söndagen röjde vi först upp i skärgården och sedan skulle Annika och Fredrik på släktiddag med Fredriks familj eftersom han fyllde år. Då passade jag på att åka in till Stockhol för att träffa underbara Linnéa och Niclas. Det var så himla kul att träffa dem igen för det var ju fakiskt mer än ett helt år sen sist. Vi åt gott och satt och snackade, man har ju en del att prata om när man inte ses så ofta :P Sen har jag bara en sak att säga: LINNEA, DU ÄR VACKER!!! :)

Tidigt på måndagsmorgonen bar det av hemåt till Växjö igen. Jag åkte redan halv sju från Kallhäll där Christian å de andra bodde. Jag var tvungen att vara hemma till föreläsningen kl 13.00. Och det var jag. Höll på att missa tåget vid bytet i Alvesta men de var snälla och väntade in vårt fösenade (ovanligt?) tåg.

Ikväll har jag tagit det lugnt, pluggat lite och kollat på tv med vännerna :) Tur att man har dem, annars skulle jag dö av ensamhet...
Nedan har ni lite bilder från helgen:

De andra badade men jag hade inga badkläder med mig och dessutom är jag fortfarande förkyld och måste komma igång ordentligt med träningen nu .... Så får prioritera det istället :P

Christian posar med Vinet... :P

Vi hade i alla fall tur med vädret... :P


Jag och Chrille :)

Grabbarna :)


Sen måste jag bara tacka Annika och Fredrik som låtit mig sova hos dem nu i Sthlm och tack för lånet av "tågkortet" så jag kunde åka gratis! Ni är underbara!! :) Ni är alltid välkomna till Växjö :)



Nu är jag trött som in i... Får bli sängen för i morgon ska jag ut på en morgonpromenad med en kompis från kick-offen :)
Natti Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar