torsdag 1 juni 2017

Mys med pappa och tågresa

Vi har passat på att mysa på balkongen under veckan som gått i det underbara vädret. Det blir nästan för varmt där när solen ligger på men vi kunde njuta en stund iaf och Vendela verkade gilla det med :) 


Vendela tränar också för fullt att ligga på mage. Ingen favorit men ibland går det en stund iaf... än så länge inga tendenser på att försöka ta sig någonstans men det kommer väl... ingen brådska för min del :P



I söndags firade jag min först morsdag med min fina flicka och samma dag blev hon hela 4 månader! Shit alltså vad fort tiden går och vad hon växer och utvecklas :) 



I söndags kom pappa Mikael och hämtade oss i Växjö och vi fick följa med honom till hans jobb. Det var så kul att få umgås lie mer med honom och vi sov i en mysig stuga i skogen. Blir som en liten minisemester för oss två, synd bara att Micke jobbar mkt och är iväg på dagarna, men ibland kan vi följa med :) såhär glad var Vendela när hon fick hälsa på pappa :)


Eftersom Vendela blivit 4 månader nu får hon börja med smakportioner... bara små små skedar med lite puré har vi börjat med.. kul att se hennes reaktion och hon smakar på det och ler efteråt så hon borde tycka det är lite gott iaf :) vet dock inte om hon sväljer det men är ju smaken som är det viktiga så :P



Jag har äntligen fått hem förstoringen på vendel som jag skickat efter. Tycker den bilden är så himla söt så vi var ju bara tvugna att få upp det finaste vi har på väggen :)


Idag åkte pappa Micke till Skövde för att avsluta denna termins studier och då passar vi på att åka ner till mormor och morfar i Skåne. Just nu sitter vi på tåget på väg ner och Vendela sover... ska bli så kul att då träffa dem igen och framförallt att få träffa familjens nyaste tillskott, fina Sally :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar