onsdag 25 september 2013

...

Jaha, då var tentan skriven (i fredags) och i helgen har jag inte gjort så speciellt mkt. Fredagen spenderade jag med Micke och vi åt gott och kollade på film. Det blev en ganska tidig kväll då Micke skulle upp och jobba på lördagen. Så då passade jag på att sova ut och sedan sydde jag gardinen till vardagsrummet. Så nu är den klar men vi har ännu inte fått upp den då vi måste borra fast ett till fäste till gardinstången. Förhoppningsvis sker det nästa vecka eller helg.

Nu till helgen ska Micke åka hem till sina föräldrar i Kopparberg och jag önskar verkligen att jag kunde följt med. Men jag har både skola och jobb som sätter stopp för det :( Men jag ska i alla fall hitta på lite saker så jag slipper sitta hemma ensam. Visst kan de också vara skönt ibland men jag föredrar att umgås med mina vänner istället. På fredag kommer Martina, som jag läste bild med, till Växjö och ska stanna hela helgen. Så vi inleder helgen med sexparty hos Anna ;) Det kommer bli ganska lugnt för min del eftersom jag jobbar på lördag, men på lördag då jävlar ska vi ha kul ;) då förfestar vi hos Anna och Lina och sedan drar vi till Sivans :) På söndag blir det bara att chilla och ta det lugnt för då lär jag inte vara så pigg... och så kommer älsklingen hem då också så då måste jag ju ge honom lite tid och uppmärksamhet ;)

Sen nästa vecka börja min sista VFU någonsin... Helt sjukt, men så är det. Det är nu jag typ ska känna mig som en färdig lärare när denna VFU-period är över.. det tror jag dock inte kommer hända men hoppas att jag lär mig en hel del iaf. 

Jag har iaf gått med i vikarieförmedlingen nu så att jag kan jobba som vikarie här i kommunen. Vet inte hur mycket jag kommer hinna med det nu i och med skolan och examensarbetet men känns bra att vara med i "registret" iaf och ha fixat med alla papper så att jag kan söka mer aktivt sen efter examen. Finns ju tyvärr inte så många grundskolelärarjobb i Växjö just nu så  kommer förmodligen bli att jag får gå som vikarie under våren och sommaren... Men man kan ju alltid hoppas att det dyker upp lite mer jobb senare i höst...

Tänk vad fort tiden gått. Jag har snart pluggat i 4,5 år och har snart en lärarexamen. Det har vart kämpigt emellanåt men oftast har jag tyckt att det har vart ganska roligt också :) Här kommer lite bilder 

Fan vad kul vi hade när vi pluggade kriminologi!







Och nollningen på lärarutbildningen var inte mycket sämre:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar