fredag 22 februari 2013

Rolig vecka i skolan!

Denna vecka har gått i rasande fart och jag har gjort mycket roliga saker i skolan. I måndags fick ju lära oss photoshoppa lite och i tisdags började vi med något som kallas för kropp. Vi skulle rita av varandra på en minut hur personen stod och så vidare. I onsdags skulle vi göra figurer i gips, vi fick välja en bild som någon hade ritat och skulle ha den som inspiration till vår gipsfigur. För första gången på utbildningen blev jag nöjd med det jag gjorde och kände mig inte mycket sämre än alla andra :) Igår skulle vi göra en installation med gipsfigurerna i grupp. Nedan kommer lite bilder från veckan:

^Såhär såg den ut från början^

^Sen tejpade jag ordentligt och formade henne, då såg hon ut såhär^

^Sedan satte jag på grund-gipset^

 ^Sedan gjorde jag kläder på henne och monterade henne :) klart!^

^Våran grupps installation, kan ni gissa vart det kan utspela sig? :)^

^Den andra gruppens installation^

Idag har vi haft självstudier så jag har målat klart min fjäril, såhär blev den:


Inte jättelik orginalet men jag är ändå nöjd.
Det bästa jag ritat någonsin tror jag :)

Nu ska jag rita lite på hästarna med och sedan skriva en bildanalys som ska redovisas på tisdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar