måndag 18 februari 2013

Photoshop :)

Ny vecka, nya tag! Helgen har vart ganska jobbig på jobbet eftersom folk har vart sjuka och det innebar att vi fick jobba med en person mindre... Det märks tydligt när man är underbemannade vill jag lova... Men nu är den förbi och en ny vecka har börjat. Idag har vi fått lära oss grunderna i photoshop i skolan. Sjukt kul är det när man kan lite, men det är väldigt dyrt att köpa så jag kommer inte göra det. Däremot har Mickes dator som är en Mac ett bra bildbehandlingsprogram som heter iPhoto. Man kan faktiskt göra mycket som man kan i Photoshop med det programmet med. Upptäckte precis att man även kan retuschera med det och bra blev det också. Så jag nöjer mig med det.

Nu ska ni få lite smakprov på bilderna jag fixade till idag på lektionen:


^Före^

^Efter^

^Före^

^Efter^

 ^Före^

^Efter^

Vad tycks? Jag är mkt nöjd iaf!!

1 kommentar:

  1. Åh vad avundsjuk jag blir! Jag vill också lära lig Photoshop!

    SvaraRadera