torsdag 7 mars 2013

Nu är man närmare 30 än 20...

Då har ytterligare några veckor passerat i en rasande fart och det var återigen länge sedan jag skrev. Det blir att inläggen handlar mycket om vad som sker i skolan nu eftersom jag spenderar den mesta av min tid där. Igår fyllde jag 25 år och jag hade en bra dag och fick fina presenter av mina nära och kära. I helgen ska det firas ännu mer med mina vänner i Norrköping och sedan helgen efter det kommer mamma och pappa och "firar" mig :)

Förra veckan arbetade vi med "platsspecifik undersökning" i skolan och då gjorde jag, Anna och Anna en film som ni kan kolla på nedan:


Vi blev mycket nöjda med filmen då vi aldrig använt programmet innan (den är gjord i iMovie, som för övrigt är ett toppenprogram när man ska redigera enklare filmer). Bildkvaliteten är inte den bästa dock eftersom den är filmad med en vanlig digital kamera. Vad tycks?

Denna vecka har vi arbetat med måleri och jag har målat mina första tavlor någonsin med akrylfärg. Det var ingen super lätt färg att arbeta med då den torkade väldigt snabbt men jag är faktiskt mycket nöjd med slutresultatet och jag har lärt mig en hel del om att blanda färg och så vidare. Vi fick bara använda oss av grundfärgerna; blå, röd, gul (grön och vit) och sedan blanda egna färger utifrån dem. Uppgifterna var att vi skulle på första målningen utgå ifrån en teckning som vi målat och sedan göra den abstrakt och/eller stiliserad. Jag valde då min fjäril och gjorde den stiliserad. Här är resultatet:


Andra uppgiften var att vi skulle måla ett självporträtt och jag valde att göra även den stiliserad och lite serielik. Jag valde även att framhäva ett öga och munnen eftersom det är det jag brukar få mest komplimanger för IRL om man säger så :) Såhär blev den till slut:


Nu sitter jag och håller på med min fotoberättelse om måleriet som jag nog kommer att lägga upp sen också när den är klar. Den ska redovisas på måndag morgon så jag måste bli klar med den innan 15.00 i morgon. Så nu får jag nog fortsätta jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar