lördag 1 oktober 2011

Underbar helg :)

Hela veckan har jag pluggat och svurit över alla jäv
la frågor vi ska göra men nu är det helg och den har börjat underbart :)



Igår var jag och Micke och kollade på Joe Labero. Han är ju bara för bra. Helt fantastisk show och han är både rolig och grym på att trolla. Fattar inte alls hur han bär sig åt och är väl det som är meningen antar jag :P

Efter Labero så mötte vi upp Mickes gamla barndomskompis Adam på stationen i Alvesta. Han ska vara här denna helg och det är kul att äntligen få träffa honom. Har ju hört en hel del om honom och Micke och han brukar prata i telefon länge och mycket så var på tiden att han kom ner tycker jag :) Vi satt uppe igår och snackade
till nästan halv fyra, sen var det sängdags.

Idag har vi först ätit en god frukost som underbara Micke lagade (som vanligt). Sedan körde vi bort till Hanaslövsbacken och gick upp och kollade på utsikten. Det var så sjukt varmt att gå uppför hela backen så vi vilade lite på vägen :P Hela dagen har varit sjukt varm, riktig sommarvärme. Har gått i kortärmat hela dagen!




Efter promenaden åkte vi in till stan och satte oss på en uteservering och killarna drack öl och jag cola light :) jag har ju fått agera chaufför hela dagen :P Vi gick sedan en runda ner till sjön och åt "lunch" på en ganska ny restaurang vid sjön. Det var helt underbart att sitta ute vis sjön i det fina, varma vädret. Dock var servicen under all kritik så vet inte om jag är så sugen på att gå dit igen...



Jag shoppade också lite så klart nu när vi var i stan. Hittade en chokladfondue som bara kostade 99 kr, så jag slog till direkt. Så ikväll blir det att testa den :)



Innan vi åkte hem till Alvesta igen för myskväll så åkte vi inom min lägenhet och visade Adam Campus och så klart Teleborgs slott.

Nu står Micke i köket och lagar mat. Vi är dock inte så hungriga eftersom vi åt väldigt sen "luch", men något får vi väl äta innan efterrätten :P

I morgon vet jag inte vad vi ska hitta på, men något blir det väl innan Adam åker hem.

1 kommentar:

  1. Mmmm chokladfondue!! Vi har också haft en varm och fin dag. Jag och Lady var ute och gick en lång promenad tillsammans med Marielle och magen som bara växer och har börjat bli ganska stor nu! :)

    SvaraRadera