söndag 29 maj 2011

På Tiden....

Nu var det evigheter sedan jag uppdaterade min blogg så här kommer ett långt inlägg! Under tiden som gått sedan sist har det hänt en hel del också. Veckorna på VFU:n har gått undan och nu är det bara tre dagar kvar eftersom nästa vecka är en "kortvecka" med röd dag och klämdag. Jag har gjort alla uppgifter som ska göras (praktiskt) och det känns skönt att kunna "glida" de tre sista dagarna. Jag har trivts mycket bra på min VFU och jag kommer sakna min handledare och barnen. Ska dock bli skönt med sommarlov snart, är ganska less på plugget just nu och är i stort behov av pengar. Däremot ser jag inte fram emot att fytta hem och inte bo nära min fina pojkvän :( Kommer sakna han så men vi kommer ju ses såklart men inte lika ofta :(

Sedan jag skrev sist har också Micke fyllt år. Han blev hela 23 år!!! GRATTIS på honom. Nu var det ju ett tag sedan (den 19) men han får ett grattis i bloggen nu eftersom jag inte varit så aktiv i den :P hehe. Hans födelsedag var fin och vi var ute och åt på restaurang och efter det åkte vi hem till mig och åt tårta och drack lite bubbel :) Och det bästa av allt var ju såklart presenten han fick av mig. Kan ni gissa vad det var? Nej, tänkte väl det! :P Det var en biljett till Joe Labero. Han kommer till Växjö i slutet av september och ska trolla och schowa. Köpte två biljetter till det eftersom jag så gärna ville se honom och inte hade någon aning om vad jag skulle ge Micke. Han blev glad som tur var så vi längtar nu till september :)

^Bubbel^

Helgen efter att Micke fyllt år var det den årliga festivalen här på campus, Allkårsfestivalen. Vi festade både fredagen och lördagen och hade verkligen tur med vädret för en gångs skull. Det var strålande sol på dagarna och på kvällarna var det stjärnklart. På fredagen hade vi mkt kul på förfesten men när vi kom till festivalen var det inte en kotte där. Helt dött var det och jag hade fått i mig lite mycket alkohol så vi begav oss hemmåt rätt snabbt. Lördagen var vi alla lite slitna så förfesten blev lite segare men det var betydligt mer folk på festivalen när vi kom. Vi stannade dock bara någon timme eftersom vi var trötta och jag kunde inte prata för jag var så hes. När jag vaknade på lördagen kunde jag inte prata alls. Fick knappt fram ett ljud. Det var riktigt jobbigt och jag blev orolig för att det inte skulle bli bra till måndagen. Men det blev det som tur var. På söndagen tog jag och Micke oss ut till spåret där vi nästan gick en mil sist och spräckte milen. Vi gick 10,93 km och det tog ca 2h. Ganska bra jobbat tycker jag!

Denna helgen så som varit har vi njutit av ledigheten och sällskapet och bara tagit det lugnt. Typ... I fredags slutade micke ganska sent så han hämtade upp mig på kvällen så åkte vi hem till honom och bakade pizza och kollade på film. I lördags åkte vi till Samarkand och shoppade åt micke. Han köpte ett par skitsnygga jeans och två jättefina skjortor. Riktigt snyggt blev det tillsammans också! På kvällen gick vi på bio och såg The Hangover II. Den var sjukt rolig och verkligen ett tips att se! Jag har ju dock inte sett ettan vilket Micke nog tyckte att man skulle ha gjort för att hänga med helt och hållet. Men jag tyckte den var rolig ändå. Micke förklarade lite för mig så jag kunde hänga med.

Idag har vi varit på äventyr i Ljungby. Vi har besökt sagomuséet. Det var ett jättemysigt museum och vi fick varsitt diplom som vågade krypa genom Lindormen. Det var nån mörk tunnel haha. Var egentligen för barnen men dom sa att vi skulle göra det så.. :P Här kommer lite bilder från muséet:






^Micke var glad över diplomen :P^

Idag kom mamma och pappa hem från USA också. De verkade ha haft det jättebra fast lite otur med vädret. Jag är glad att de kunde komma hem i tid med tanke på att de mellanlandade på Island också.... Men de gick bra tydligen :) De hade shoppat lite till mig så jag ser framemot att komma hem på tordag och se vad jag fått :) På onsdag tar ju syster examen så jag och Micke åker hem på torsdag för att fira henne, hon ska ha examensfesten på fredagen.

Jag måste också berätta att jag har en underbar pojkvän. TVÅ gånger sedan jag skrev sist har han kommit hem med blommor till mig! Han är bara helt fantastiskt underbar!!
I gengäld gjorde jag en fin ram till honom där jag talade om hur tacksam jag är att jag träffat honom!! Såhär ser tavlan ut:

^Den fina buketten jag fick av min älskling!^


Nu ska vi se på Big Brother och sedan lägga oss inför en kort arbetsvecka wieee :D
Natti Natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar