söndag 15 maj 2011

Helgen :)

Helgen som gått har vart lugn men fullspäckad. Vi började med att gå på bio i fredags tillsammans med Cissi och Johan. Vi såg en jätterolig film som hade premiär samma dag och den heter Arthur. Svårt att förklara vad den handlade om men gå och se den!! Efter bion åkte jag och Micke till Alvesta där vi spenderade resten av helgen.




^Riktigt rolig och galen^

I lördags på dagen städade jag och älskling och handlade och förberedde oss inför finbesöket som skulle komma på kvällen. När klockan blev halv sju kom Cissi och Johan till oss för att ära gott och se melodifestivalen. Maten som det bjöds på var Oxfilé med hasselbackspotatis och en gräddbaserad whiskeysås till varmrätt. Till efterrätt blev det bananasplit med maränger, grädde och chokladbitar och till sist blev det godis och ostkrokar. Det var mycket gott och onyttigt. Sedan såg vi såklart på melodifestivalen och det var ju så spännande med omröstningen!! GRATTIS Saade till tredjeplaceringen, även om han förtjänade att vinna så var jag glad över en tredjeplats :) När Johan och Cissi åkt hem tog jag och Micke ett varmt och skönt skummbad :) Sedan lade vi oss och somnade direkt :)



^Mys i skummet :)^


^Det blev en hel del mat till kalaset :)^

Idag har jag och Micke vart ute och gått i skogen. Vi gick hela 9,08 km, nästan milen :) Är så stolt över mig själv! Nästa gång ska vi ta den längre leden och den är på 10,4 km. Det fixar jag lätt ju :) Dagens promenad var en lätt match! Vi hade tur med vädret också. Det regnade när vi körde ut till vandringsleden men sedan slutade det och började spricka upp när vi kom fram och skulle börja gå. Sedan komm det nått regnstänk i slutet men det var inte mycket.



^Såhär stolt var jag övet mig själv :)^


Nu ser vi på Big Brother. Så får sluta skriva. Får också hälsa till mamma och pappa som åkte till USA idag att jag hoppas att de får en trevlig resa med god mat och ser mycket roliga saker!!! Ser även fram emot när de kommer hem ;) hehe. Sen blir det sängen för nu väntar ännu en VFU- vecka med toliga saker på G!

Natti Natti :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar