torsdag 12 maj 2011

Då var det dags igen...

Nu var det alldeles för länge sedan jag skrev. Jag har haft fullt upp nu sedan jag kom hem från stockholm med VFU och plugg! Men nu måste jag ta mig i kragen och skriva lite oftare tänkte jag.


Förra veckan var ju Micke i England och han kom hem i fredags. Som vanligt hade han presenter med sig och jag blev jätteglad fast jag hade sagt att han inte fick köpa något! Jag fick en god parfym med en jättehäftig flaska och "burk". Den är från Sean Paul och ser ut såhär:


^Den luktar supergott^


Han kom hem sent i fredags så vi gjorde inte så mycket utan tittade lite på tv och sen gick och sov. Båda var trötta efter en fullspäckad vecka med nya intryck.

I lördags var det dags för fest. Det var så längesedan jag festade på Campus så jag var riktigt taggad!! Det var förfest hemma hos mig och sedan bar de av till Sivans för dans och mer alkoholintag :P Det blev en mycket lyckad kväll med en kebabrulle som avslutning!

I söndags tog vi det lugnt och gick en promenad längs lilla sjön. På vägen hem stannade vi vid teleborgs slott och åt en glass som var skitäcklig. På eftermiddagen samlades vi ett gäng på tufvanängen i det fina vädret och grillade och hade det mysigt i solen :)

På måndagen var det återigen dags att bege sig mot VFU:n igen och denna vecka har också gått sjukt snabbt. Jag har fått gjort väldigt mycket av den praktiska delen av mina VFU-uppgifter och har även börjat skriva på de flesta. Det jobbiga med skrivuppgifterna är att koppla allt man gjort till litteraturen. Men det löser sig nog!

Snart fyller Micke mitt hjärta år och jag tror jag kommit på vad han ska få i present. Jag går ut lite halvt nu för att kunna toppa det nästa år och nästa år och så vidare.. :P haha Sen har jag ont om pengar också. Ska fixa lite i morron så får se om det blir som jag har tänkt. Ni får inte veta vad förrän efter han fått det eftersom han också läser min blogg .. :)

Nu ska vi sticka till Samarkand och kolla på Converse till mig som mamma och pappa ska få köpa när det är i USA. De åker till New York på söndag, är såååå jääävla avundsjuk!!!

Ska avsluta med en liten dikt som jag fick av min älskling (Mikael) i onsdags. Den satt på en liten bricka som man ska ha som nyckelring:

It means so much to me
just knowing that you care
and I value every moment
of the happy times we share

It's true you are my soulmate
and I hope that you can see
you are and always will be
the only one for me!


Visst är han underbar?
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar