fredag 10 juni 2011

Grattis Syster!!


Nu kommer det, lite sent jag vet... Men
GRATTIS SYSTER TILL DIN EXAMEN!!!


Förra helgen som var åkte jag och Micke ner till mina föräldrar i skåne och firade min kärs syster som tog examen. Nu är hon utbildad studie och yrkesvägledare. Jag är så stolt men samtidigt lite avundsjuk! Jag vill ju med ta examen nu och komma ut i arbetslivet. Orkar inte med att ha så lite pengar och aldrig vara ledig!!

^Jag och Micke på Annas fest^

^Gott^

Helgen i skåne var underbar och varm. Jag och Micke åk
te till och med till stranden och solade och badade i havet. Vi hade en sån härlig minisemester. Vi gick också promenader med Lady längs havet. Hon är så mysig. Jag vill med ha en hund!


^Underbara Lady!^

Men till något roligare. Nu har jag äntligen skickat in mina sista uppgifter så nu har jag SOMMARLOV!!! Så jävla skönt! Men samtidigt lite jobbigt eftersom detta innebär att jag och Micke snart måste "skiljas" för stunden. Men sommaren är ju kort och vi kommer ju ses lite ... Känns inte så mycket bättre efter det uttalandet men vad ska man göra åt saken..? Lite tråkigt att jag jobbar VARJE lördag dock och inte kommer kunna hälsa på han en enda helg.. :( Det får lösa sig på annat sätt helt enkelt.

Idag har jag jobbat för första gången som lärare. Eller jag vikarierade för min VFU-handledare. Det var mycket roligt att känna sig som en "riktig" lärare istället för en elev. Det gick bra men ibland var barnen lite högljudda, men det får man väl räkna med när de har vikarie. Men de lyssnade rätt bra och det är nog tack vare att jag varit hos dem i fem veckor innan. Gött också att man får lite pengar för mödan :) hehe

Denna helgen blir det bara mys med min älskling och god mat. På onsdag åker Micke upp till kopparberg för att gå på begravning och sedan kommer jag upp på Tisdagen efter för att fira midsommar där uppe. Ska bli mysigt! Så jobbar bara fyra dagar och sedan har jag en liten semester igen. Sen har vi ju mycket att se fram emot när vi närmar oss hösten också... ;)

Nu ska vi gå och ta oss ett varmt och skönt bad och sedan kommer ett till inlägg... Spänningen stiger...

Sedan ska jag sova, för jag har vart uppe sedan 06.15 i morse och är sjukt trött!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar