måndag 28 mars 2011

Pluggvecka!

Nu har jag inte skrivit på mycket länge så är väl dags att uppdatera bloggen. Jag har som ursäkt att jag haft fullt upp med tentaplugg som skulle vara inskickad igår innan 20.00. Dock har jag hunnit med en hel del förutom plugg...



I fredags åkte jag till Micke och har haft en mysig helg i Alvesta. Vi lagade god mat och mös framför tv:n hela fredagen. I lördags på dagen var vi ute och gick en runda i det fina vädret och Micke "impulsköpte" en fin soffa som han ska ha i sin lägenhet. Det var dock leveranstid på 4-6 veckor så lika bra att beställa den direkt...Såhär ser soffan ut:

Bilder från när vi var ute och gick:



Sedan på kvällen var vi bortbjudna till Mickes arbetskamrater. Det var mycket trevligt och "grabbarna" badade badtunna meda jag och frun i huset snackade och tittade på tv. Även deras barn var hemma och vi pratade lite om skolan å sånt :) De var 10 och 12 år så i den åldern jag kommer arbeta med. Igår sov vi ut (eller jag iaf) och sedan slappade vi hela dagen. Vädret var sådär så vi höll oss inomhus och åt gott på kvällen och tittade på tv.


Idag har Micke jobbat och jag sov lääänge. Sedan kom han hem och vi åt lunch tillsammans och jag besökte honom på jobbet, träffade hans chef och allt :) Micke skulle hjälpa mig att scanna in lite saker till mitt Lundabesök på fredag :)

Som sagt på fredag bär det av mot Lund och Lisette!! Ska äntligen få festa i Lund och se hur studentlivet ser ut där :) Ska bli kul att träffa Lisettes rumskompis och se hur hon bor. Nu ska jag vara lite social med Micke. I morgon blir det skola igen :/ Men bara en månad kvar nu till VFU:n skönt!


2 kommentarer:

  1. härligt,hur bra det låter. vi ses snart hoppas jag. kram mamma

    SvaraRadera
  2. Låter trevligt. Håller koll på din blogg som vanligt. Kram "gullet" mama

    SvaraRadera