söndag 26 augusti 2018

Middag med vänner och Lillerudsdagarna...

I fredags hämtade jag Vendela på förskolan för första gången. Det var kul att få se hennes plats i hallen och se hur hon skulle reagera när jag hämtade henne. Hon verkade trivas där iaf och ville knappt gå hem med mig... Haha. Hoppas det fortsätter så :) hon busade också med en flicka som var lite större och det är så kul att se henne interagera med de andra barnen. På kvällen gick vi hem och lagade middag hos några kompisar och hade det mycket trevligt :) 

I lördags åkte vi till Lillerudsdagarna (ett naturbruksgymnasium som hade öppet hus, ett stort sådant) med Johan, Sandra och Alexander. Det var stort och fanns en hel del att göra och se och äta. Hehe. Vendela skulle såklart rida ponnyridning (ville jag iaf) och denna gång fick hon en mer passande storlek på hästen. Hon var inte lika rädd och tyckte till och med att det var lite kul (tror jag). Hjälmen var dock alldeles för stor även denna gång så Johan fick gå med och hålla upp hjälmen så att hon såg något och jag höll i henne så hon inte trillade av ponnyn :P haha. 


^Älskar denna bilden, både Vendela och hästen är ju för söt :)^

Sen provade vi också på att åka bandvagn och det var Alexanders höjdpunkt iaf :) 


På kvällen gick vi över till Johan och Sandra och åt middag och åt gotte efteråt. Vendela och Alexander lekte och hade roligt och sen somnade faktiskt Vendela i Alexanders spjälsäng vilket hon inte gjort de senaste gångerna vi varit där, då har hon vägrat sova innan vi gått hem... 

Idag, söndag, har vi städat hela lägenheten och det är så skönt efteråt. Mamma och Pappa kommer på Torsdag och då måste det ju se lite anständigt ut i vår lilla lägenhet :) 

I morgon börjar veckan då jag ska vara själv med Vendela och sköta all hämtning och lämning på förskolan. Lite nervöst men det kommer nog gå bra och jag måste vara effektiv på jobbet så att jag kan gå hem i tid så jag hinner få lite tid med min älskling :) Hoppas hon håller sig frisk tills på torsdag iaf haha, så jag slipper Vabba :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar