torsdag 2 augusti 2018

BILÄGARE...

Idag har vi varit i stan och köpt en till bil till MIG :) eller egentligen är båda våra bilar bådas, men Micke har ju alltid haft bilen till jobbet och så vidare så och nu behöver också jag en bil för att ta mig till jobbet så vi köpte en liten Opel :) jag är så himla nöjd och hoppas nu att den håller sig i skinnet och inte börja gå sönder eller något sådant haha. Den är ju begagnad och att köpa bil är ju aldrig en bra affär men ett nödvändigt ont. Än så länge är jag mycket nöjd iaf :) Här är den:



Igår var vi hos Johan och Alexander och åt lunch och sedan åkte Micke och fiskade och jag hjälpte Johan med att måla deras räcke på verandan som jag lovade för några månader sedan två :P haha så nu blev det äntligen gjort och det blev rätt bra ändå. Johan hjälpte också oss att sätta på nya däck på vagnen då de gamla var vääääldigt slitna och titta, den blev ju typ som ny! så nöjd med det :) även om vagnen krånglat lite sedan vi köpte den så gillar jag den skarpt på något sätt. Har ju fått butt handtag två gånger, fått punktering två ggr och fått bytt clipsen som håller uppe "handtagen" för de var kassa... Men det har ändå skötts snyggt av Babyproffsen i Växjö där vi köpte vagnen måste jag säga och sist fick vi hjälp på Babya i Karlstad och deras service var ännu bättre :) 


I morgon drar vi till Småland på en sista minisemester innan jag börjar jobba igen och vardagen drar igång på riktigt. Vi är bara borta över helgen men det ska bli mysigt med en sista tripp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar