söndag 12 augusti 2018

Småland och första jobbveckan...

Sista dagarna på semestern bestämde vi oss för att ta en liten spontantripp till våra vänner i Småland, Otto och Gabi. Det var några mysiga dagar i de småländska skogarna och jag passade också på att ta en tur till Växjö och hälsa på min fina kompis Anna. Vi åt lunch, tog en promenad och bara satt och snackade :)

^På vägen till Småland stannade vi på en pizzeria och åt lunch. Den låg jättefint med unikt över sjön :)^

I onsdags var det dags för mig att börja jobba igen efter 1,5 år som föräldraledig med min underbara Vendela. GUUUUD vad denna tid gått fort men känner mig ändå ganska redo att börja jobba igen. Har lite ångest över de långa dagar Vendela kommer få på förskolan dock men hoppas hon kommer att trivas iaf så kommer jag försöka jobba lite hemifrån lite också så jag kan hämta henne lite tidigare vissa dagar och Micke kanske kan det ibland också.. I morgon är det dags för henne att börja sin inskolning på förskolan :) sååå spännande!

Igår började festen här i Kil som kallas "Kil hela veckan". Det var bland annat lite stånd på huvudgatan som vi gick och tittade i och Vendela fick en fin ballong på Pikie Pie ;) och så fick hon prova på att rida för första gången ;) från början var hon lite rädd och ville inte, men sen när hästen började gå tyckte hon att det var rätt spännande och hon red två varv runt som man fick ;P min duktiga modiga lilla hästtjej (blivande iaf om mamma får bestämma) ;)






På eftermiddagen/kvällen var vi ute och gick en promenad och kollade på ett hus som vi ska på visning på på torsdag och för vi kom tillbaka ville Vendela plaska lite i vattenpölarna ;) hehe hon tyckte det var såå roligt :P 


Idag var vi en sväng på loppisen som anordnades i samband med "Kil hela veckan" och sedan gick vi förbi Vendelas dagis och kollade vart man går in och så :)

I morgon börjar min första hela jobbvecka och jag har en del kvar att fixa i klassrummet inan jag känner mig redo att ta emot eleverna, bara de fixar så jag kan skriva ut så löser det sig nog :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar