onsdag 22 augusti 2018

När liten blir stor....

Då har min lilla bebis börjat på förskola. Det känns både sorgligt och spännande att min älskade Vendela nu är inskolad och redo att börja på förskolan "ordentligt". Denna vecka har hon haft lite kortare dagar tack och lov men från och men nästa vecka blir det längre tills min mamma och pappa kommer och hjälper mig medan Micke är i Bolivia. Micke skötte inskolningen och det var nog tur! Hade nog varit jobbigare både för mig och Vendela om jag varit med. Jag har ju så lätt till tårar och speciellt när det kommer till Vendela. Hon är ju min lilla bebis som plötsligt blir så stor ... Denna vecka har hon vart lite ledsen vid lämning har Micke sagt men det har gått över ganska fort. Hon sover än så länge ganska bra om nätterna, en natt var hon vaken en del och den dagen hade hon varit lite ledsen på förskolan, förmodligen trött då med...

I helgen som var, var jag och Vendela ute på en shoppingrunda och fyndade några mycket bra saker till henne och det mesta var det rea eller rabatt på. toppen ju :)

^Detta fina galonställ  som hon verkligen behövde hittade jag för halva priset :)^

^Vinterskorna inhandlade :)^


^Och en bilstol til "min" lilla bil så nu åker hon säkert även i den när vi ska hämta och lämna på förskolan och åka in till Karlstad osv :) Det var rabatt på den och fick även superbra service på Babya i Karlstad (igen) då de hjälpte mig att sätta in den i bilen fast de tydligen inte gjorde det vid kampanjer :P^

Jobbet flyter på bra, men jag har känt mig lite "oplanerad" denna vecka men nu i början gör det inte så mkt! Vi behöver tid att lära känna varandra jag och klassen och de är en pratig och sprallig grupp som behöver mycket rörelsepauser och aktiveras. Sitta still och lyssna går inga långa stunder.. haha. Men de är ju 7 år så vad kan man begära...? Vi tränar på det så går det bättre och bättre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar