lördag 8 september 2018

Ensamma igen...

Då har mamma åkt hem efter 9 härliga dagar hos oss i Kil. Förra torsdagen kom mamma och pappa till oss här i Kil och vi hade en supermysig helg. På lördagen åkte vi in till Karlstad och besökte Lerinmuseet och kollade på hans häftiga akvarellmålningar. Vi tog också en mysig fika för att fira mamma som fyllde år. Efteråt åkte vi till Mariebergsskogen och kollade på djuren och gungade. Morfar gungade också tillsammans med Vendela och även jag provade på en annan sorts gunga :P Det var en mysig dag som avslutades med en god middag som pappa lagade till oss :)





^Spännande med hönsen^

Vi fick också en ny stol till Vendela av mamma och pappa. Det blev en Stokkestol och gud vad stor hon blev helt plötsligt :/ min lilla tjej har inte längre en bebisstol ....Morfar satte på något papper på hennes huvud och hon tyckte det var jättekul :)



^Vår stora tjej^

I söndags åkte vi till Forshaga för att visa var jag och Micke jobbar och det var strålande sol och underbart väder. Sedan åkte vi ner till sjön Fryken och åt lite sen lunch i det underbara vädret och tog en promenad :)

På måndagen åkte pappa hem och mamma stannade kvar hela denna vecka. Mamma har skött lämning och hämtning på förskolan och det har varit sååå skönt för mig och Vendela har fått sluta tidigt varje dag! Mamma och Vendela har besökt en massa olika lekparker varje eftermiddag, haha och de ser ut att ha haft så roligt och mysigt :) Vendela är verkligen tokig i att gunga och även tokig i cyklar... Hon tittar gärna på cyklar och älskar att åka cykel med :)









 Igår lekte mamma och Vendela kiosk och Vendela ser fundersam ut på vad hon ska välja :P 


^Det blev en kotte till slut :P^

I torsdags åkte jag och mamma och Vendela till IKEA och Bergvik och shoppade. Jag köpte en hel del, bland annat nya täcker och kuddar till oss, nya sängkläder och nya blommor. Blev också två par skor så nu har jag shoppat färdigt för denna månad :P haha men jag köpte faktiskt sådant som vi behövde :)

Dock så blev det en ram som var för liten och ett par av skorna fick jag reklamera så idag åkte vi tillbaka till IKEA och Bergvik för att fixa dessa ärenden och "råkade" shoppa lite till, blev en lampa till köket (som jag inte får upp) och en parfym som jag behövde också... :) hittade också en rolig platta med kugghjul som jag köpte till Vendela och hon gillade den och började leka med den direkt när vi kom hem :)


Nästa vecka kommer Micke hem, förhoppningsvis tisdag morgon och det ska bli sååå skönt att ha honom hemma igen och det är egentligen först nu som den "riktiga" vardagen börjar för oss. Där båda jobbar och Vendela går på förskola :)

Har en del saker att ta tag i med när han kommer hem så det blir spännande och se vart det landar...

Tack mamma och pappa för alla presenter och för att ni kom och hälsade på och hjälpte mig och Vendela! Älskar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar