onsdag 11 oktober 2017

Skåne...

I fredags var vi på babysim och då fick Vendela testa badring och armpuffar. Badringen var poppis men det var INTE armpuffarna.. En kompis tog en bild på oss också, så fin det går att få under de omständigheterna utan smink och dyligt :P


Direkt efter babysimmet tog vi tåget till Skåne för i helgen var det dags för Sally att döpas och jag och Sandra är faddrar även till Sally precis som till Ellen :) Vendela var så fin i sin rosa klänning och hon skötte sig så bra i mormors famn under hela dopet :)


^Jag myser med Sally efter dopet^

^Vad är oddsen? Vår doppresent VS Annas kompis Sandras doppresent...Väldigt tråkigt att det blev en exakt likadan och jag skulle hållit mig till min första plan så hade detta aldrig hänt... men men, jag ska ta tillbaka min och försöka göra något moln eller något och måla över Sallys namn och datum och skriva dit Vendelas. Det får bli ett projekt till våren när vi flyttat.... :) ^

I helgen har Vendela tagit många promenader med mormor och Lady. Här håller hon stolt kopplet till Lady. 


I söndags åkte jag och Vendela till Våxtorp för att hälsa på Emelie, Mogge och Valter och deras nytillskott Eira. Det var så kul att äntligen få träffa Eira och hon är sååå söt :) Valter och Vendela lekte så fint ihop och vi tog även en promenad i det härliga vädret. Tack för en mysig förmiddag!



I måndags var vi en sväng på Ikea och Väla. Vi fikade på Espressohouse och det var såå gott som vanligt :) Vendela fick lunch och Ellen hjälpte till. Lilla Sally sov gott i vagnen. 


I tisdags kom syrran och barnen till mamma och pappa och vi fikade gott, busade och gick till en lekpark och lekte lite. Ellen gungade Vendela så fint och Vendela tyckte det var roligast att bli gungad av Ellen såklart :)




Idag åker jag och Vendela hem till Växjö igen och i morgon kväll kommer Micke hem och stannar över helgen! Ska bli så skönt att han kommer hem och sen följer vi med honom upp igen så vi får umgås lite som en familj! Gud vad jag längtar till 1 december nu! Saknar Micke så mycket varje dag och Vendela saknar honom med! Men tiden går fort och inte långt kvar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar