onsdag 4 oktober 2017

Hemma i Växjö igen...

I morse tog vi tåget hem till Växjö igen. Vendela har varit så duktig som vanligt och idag klarade jag av att gå på och av ett SJ tåg UTAN hjälp, med barnvagn, Vendela och en STOR ryggsäck! Är så nöjd med hur jag löste det! Först tog jag av sittdelen med Vendela i och satte den i tåget på golvet, den stod faktiskt stabilt, det trodde jag inte det skulle göra så det var inga konstigheter. Sedan tog jag av mig den klumpiga ryggsäcken och gick ut och hämtade chassit. Allt gick på bara några sekunder och sedan väl på tåget skulle jag bara fälla ihop allt och det gick ändå bra och en äldre man på tåget erbjöd att hjälpa mig men jag kände att jag fixade det själv. Vendela passade på att läsa tidningen på tåget ;) hehe hon är för go!


Vi kom till Växjö runt 14 tiden och vi var hemma i lägenheten vid 15.00. Då var det dags att plocka fram alla grejer jag ställt undan inför visningen som var när jag var borta. Tog ca en timme och sedan var jag klar med det mesta :) 

I morgon har jag lite saker att fixa så det blir att gå upp i tid. Sedan ska jag till Sandsbro och träffa tjejerna och bebisarna i min föräldragrupp. Ska bli så kul :) var ett tag sedan vi sågs ju :)

Och vet ni vad som hände nyss? Kl 21.00 en vardag!?!? plingar en snubbe på dörren och riskerar att väcka Vendeka! Han snackar och snackar och NEJ! Jag vill inte bidra med med några pengar just nu för du plingade på dörren kl 21! när Vendela sover i rummet bredvid! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar