onsdag 18 oktober 2017

Med Micke i Värmland ...

Natten till måndag gick vi upp och åkte med pappa Micke till Värmland för att hänga där en vecka när han jobbar :) Vendela var så duktig som vanligt och hon blir aldrig ledsen när man ens väcker henne... man får alltid ett leende och sedan börjar hon "prata" lite :) hon var vaken en stund men sen somnade hon i bilen och sov hela vägen. Jag slumrade med till lite då jag bara sovit ca 2h innan vi åke och dessutom med två uppvak eftersom Vendela sov lite oroligt. Micke körde hela vägen, han är så duktig! Fattar inte hur han orkar och sedan jobbade han hela dagen när vi kom fram... 

Jag och Vendela hängde först en stund på hans jobb, sen tog vi lite promenader i byn och jag gick till macken för att pumpa däcken på vagnen, framhjulen behövde verkligen pumpas. Vi åt lunch på en mysig pizzeria och jag tror det var den godaste kebaben i pitabröd jag någonsin ätit! På kvällen åkte vi till övernattningslägenhet som vi lånar denna vecka :) 

^Vendela fick också något gott att tugga i sig på pizzerian^

Jag kan lova att vi somnade gott sen på kvällen! Kl 20.00 sov vi alla tre och Vendela vaknade först kl 02.30! Så jag fick många timmars sammanhängande sömn! Sen sov jag dessutom på förmiddagen när Vendela sov och då sov vi ca 2h så idag känner jag mig riktigt utvilad trots att det blev färre timmar inatt... ska inte sova idag på dagen för då har jag så svårt att somna på kvällen! Så efter Vendela sovit förmiddagsluren blir st en promenad i det härliga vädret! 

Igår var det riktigt tråkigt väder med regn och rusk, så så höll vi oss inne hela dagen och tränade på att stå upp och busade massor  :) Vendela är världens bästa, gladaste och så enkel att ha att göra med ! Älskar verkligen vår fina sötaste tjej! 



Nu sover Vendela middag och detta är nya sovstilen. Hon har blivit mycket mer rörlig i sängen nu och bökar runt mycket innan hon somnar.. och både igår kväll och nu på förmiddagen somnar hon till slut såhär ... innan har hon alltid bara somnat på rygg och inte rört sig så mkt... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar