fredag 5 maj 2017

Mot Kopparberg..

Idag var det äntligen dags för oss att ta tåget upp till Vendelas farmor och farfar i Kopparberg! Jag har varit lite nervös faktiskt men än så länge har det gått bra. Men jag gillar Öresundstågen bäst, de är mest barnvagnsvänliga... Jag blev riktigt irriterad på SJ och deras usla service! Hade det inte varit för två snälla medresenärer hade jag varken tagit mig på eller av deras usla tåg! Jag bad en i personalen om hjälp vid avstigning men han sa ganska otrevligt att han inte kunde hjälpa mig eftersom han var tvungen att hjälpa en rullstolsburen... okej , det förstår jag, men finns det bara en personal på tåget?!? Och kan han inte komma och hjälpa mig sen då?!? Som tur var hjälpte en vänlig själ mig och jag fick skynda mig att "bygga" ihop vagnen och få på allt på rätt plats. Men jag kom av iaf och jag tror alla saker är med :)


på det sista tåget mot Kopparberg lyckades jag få henne att somna efter lite tittande och sedan gnäll.. puh! Med tanke på att det tåget tar 3h var det skönt att hon somnade en längre stund på just det tåget :)

Nu är det bara 1,5h kvar :) snart framme! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar