torsdag 18 maj 2017

Jag har blivit moster igen!!!

I söndags den 14 maj kl 22.20 (exakt samma tid som Vendela föddes) kom min andra systerdotter till världen. Denna underbara lilla varelse har fått det fina namnet Sally :) Jag har inte hunnit träffa henne än men om några veckor hoppas jag att jag får träffa henne. Stort grattis igen Syster Anna, Andreas och storasyster Ellen!


Veckan som gått har det varit fullt upp. I helgen var ju mamma och pappa här och hälsade på och satt barnvakt för Vendela i måndags när jag äntligen skulle få gå till frisören och klippa mig och färga håret. Det var sååå skönt att få komma till min frisör och bara njuta och bli ompysslad!

I Söndags åkte vi till Mickes jobb och hälsade på och lämnade hans mobil som han hade glömt hemma. Jag vill ju gärna han har den med sig så vi kan prata när han är iväg... :) Det var kul för mamma och pappa att se hur han jobbar och så fick han träffa Vendela en sväng med :)

I måndags efter klippningen var det föräldragrupp igen. Det var bara fyra av oss som kunde gå men vi hade det trevligt och gav bebisarna massage och så :) På kvällen kom Vjosa förbi mig och vi tog en kvällspromenad ner till Evedal. Det var en jättefin regnbåge där:


Vendela sov i början av promenaden men sedan vaknade hon och hon vägrade ligga ner. Hon ville sitta och titta lite och hon var på så bra humör så :)


I tisdags var jag och hälsade på på mitt gamla jobb Sandsbro skola. Det var så kul och barnen och kollegorna tyckte Vendela var sååå söt och hon var helt slut efter besöket. På eftermiddagen kom Micke hem och han tog denna underbara bild på Vendela:

(synd för ljuset i bakgrunden men hon är så söööt)

Idag var vi på sista sångstunden i kyrkan och det var mycket mysigt. Vi var ett helt gäng från föräldragruppen som var där så det var kul :) Det har ju varit helt underbart väder med idag. Sååå varmt! Rena sommaren :) Äntligen kom den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar