fredag 24 mars 2017

Vendela växer...

Det händer saker varje dag med vår underbara dotter! Hon växer och blir större och mer medveten om omvärlden! Igår när jag var ute med vagnen vaknade hon och blev ledsen. Jag plockade upp henne och hon slutade genast skrika. När jag lade ner henne igen började hon skrika, så jag bestämde mig för att låta henne sitta lite i vagnen och det gillade hon. När jag sedan lade henne igen så låg hon vaken en stund men somnade om igen ganska snart... :) 



När vi kom hem efter promenaden skedde det en liten olycka så Vendela fick ta sig ett bad. Hon gillar inte att bada och skriker sig igenom det men hoppas hon gillar det mer när hon blir äldre och mer van vid det... jag vill ju gå på babysim med henne sen... En nybadad liten tjej:


I måndags var fina Anna på besök och vi åt gott och pratade. Hon höll även Vendela en stund :) var så kul att träffa henne igen, var ett tag sedan sist nu... En fin bild på Anna och Vendela:


Vendela har hunnit bli 7 veckor redan och i morgon blir hon 8! Galet vad fort tiden går!



Vi tränar att ligga på mage varje dag och hon blir starkare och starkare för varje dag :)


Nu har Micke kommit hem och är hemma hela nästa vecka :) ska bli mysigt både för mig och Vendela. Jag börjar bli lite less nu på att bara sitta hemma och ser fram emot när vårvärmen kommer på riktigt och när rs viruset inte är lika påtagligt och även Vendela blivit större. Då kan vi träffa lite kompisar och åka in till stan och shoppa och fika :) Men i morgon åker vi och hälsar på Otto och Gabi på grillkväll. Det ska bli kul att komma bort lite, tror både jag och Vendela behöver det :)

Vjosa kommer förbi också ibland och gör oss sällskap och pratar och tar promenader. Det är guld värt :) puss på dig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar