måndag 2 januari 2017

Nyår och en tuff start på 2017...

2016 var ett fantastiskt år! Jag och min Mikael gjorde en fantastisk resa till Belize som jag aldrig kommer glömma och kort efter hemkomsten fick vi det glada beskedet att jag var gravid. Det råder ingen tvekan om vilken händelse som var störst i mitt liv 2016 om man kollar på bilden nedan. Där är de mest gillade bilderna på Instagram från 2016.


Det blev en lugn nyårafton i år då Micke inte mådde så bra och jag är höggravid :P Vi åt gott hos mamma och pappa och tog det lugnt. Min faster och hennes man är nere från Skellefteå och hälsar på och det har varit så kul att träffa dem igen. Var 5 år sedan sist! Tyvärr har det varit sjukstuga här hela jul och nyår och både mamma, pappa och Micke har legat sjuka. Bara jag som klarat mig så jag är glad att jag tog influensasprutan vill jag lova :)






^Jag på nyårsafton. Har inga fina kläder att ha på mig nu
och jag känner mig inte särskilt fin nu, mest tjock :/ ^




 ^Idag är det 14 dagar kvar till BF! SHIT alltså!
Börjar bli riktigt nervös men är så redo att träffa vårt lilla hjärta nu!^

Den 1 januari var det premiär för havsöringsfiske så jag skjutsade ner Micke till Margreteberg så han kunde fiska. Det blev lyckat och han fick hela 3 st. De var alla fina men för små för att ta upp tyvärr. Men han var mycket nöjd! Han var ner en sväng idag med men fick tyvärr ingen.


Nu till den tråkiga starten på det nya året....

Igår kväll nåddes jag av den fruktansvärda nyheten att min arbetsplats stod i lågor. Jag hoppades in i det sista att det bara var en liten brand som snabbt skulle släckas men förstod ganska snabbt att så var inte fallet. Det känns verkligen fruktansvärt och jag lider extra mycket med mina kollegor som förlorat allt i branden och även privata saker. Hela gympasalen, musiksalen, rektorsexpeditionen, biblioteket, skolsköterskans rum, personalrummet och delar av slöjdsalarna är totalförstörda. Andra delar är såklart rök- och vattenskadade. Jag tänker också på hur det ska gå på måndag när skolan drar igång igen. Jag ska ju vara mammaledig nu och har "tur i oturen" att vara ledig under denna tragedi men jag tänker på mina kollegor och eleverna som nu ska arbeta utifrån de förutsättningar som nu finns. Jag ska i alla fall jobba på torsdag och ha överlämning till mina "efterträdare" och vi får se hur det blir. Skolbränder är ju något man hört talas om många gånger, tyvärr, men jag har aldrig tänkt att det skulle kunna hända på min arbetsplats :( Tillsammans är vi starka och vi klarar detta!

^Delar av skolan är totalförstörd^



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar