fredag 13 januari 2017

Mycket tid och tankar...

Nu är det endast 3 dagar kvar till BF och idag var vi hos barnmorskan. Allt såg bra ut och bebis hjärta slog fint. Hon är väldigt aktiv i magen nu och rör sig mycket. Ibland blir jag nästan orolig att hon rör sig för mycket men barnmorskan sa att det behöver jag inte oroa mig för eftersom det är näst intill omöjligt. Snarare ska jag vara uppmärksam på om jag inte känner henne på alltför lång tid. 

Ja det snurrar runt en hel del tankar och oro nu i huvudet på mig inför förlossningen och den första tiden. Börjar tänka hemska tankar men försöker att slå bort dem... Självklart kan det hända saker men jag försöker att tänka "klarar alla andra det, klarar ju jag det med" och "majoriteten av alla förlossningar (och tiden efter) går ju bra"!

Jag har ju så mycket tid nu också när jag inte jobbar. Så jag försöker fördriva tiden och hittills går det rätt bra faktiskt. Jag har ju så lätt för att bli rastlös men jag tvättar, städar, kollar tv, spelar mobil mm.
Jag har även målat lite i min "mindfullness bok". Se så fint det blev :)


Jag bjuder också på två bilder som är tagna idag då jag är i vecka 40 (39+3):



Ja nu är det verkligen nedräkning och om en vecka är bebis mer än välkommen (självklart är hon välkommen när som helst men efter nästa fredagskväll hade vart perfekt) :P spännande att se när hon väljer att komma :) längtar efter att få träffa henne nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar