lördag 2 januari 2016

Välkommen 2016

Då har året 2015 tagit slut och ett nytt härligt år har bara börjat! Min nyårsafton har varit jättebra och vi firade den tillsammans med mamma och pappa och två av deras vänner. Det var en mysig kväll med mycket god mat. Till förrätt åt vi ugnsgratinerad hummer, huvudrätt blev det inbakad oxfilé med hasselbackspotatis och till efterrätt en marängtårta med bär på.

Dagen innan gjorde jag också lite dekorationer som jag hittade på Pinterest. En stjärna gjorde barnen på vårt julpyssel i skolan och jag tycker de blev så fina så var tvungen att prova, det enda material man behöver är vanligt kopieringspapper, sax, tejp/lim och häftapparat. Det var roligt och enkelt. Sedan kollade jag upp fler saker man kan kunder göra och det resulterade i två varianter av stjärnor till:



^Två andra varianter^

På tolvslaget satt jag och älskling i mammas och pappas härliga jacuzzi och kollade på raketerna och skålade in året. Den obligatoriska nyårskyssen blev det också såklart. 

^Detta var dock inte kyssen vis tolvslaget, då satt vi ju i jacuzzin ;) ^

^Redo för nyår^

^Jag och Micke är nyårsfina^


Igår, den 1 januari sov vi ut ordentligt och sedan tog vi en lång härlig promenad med Lady. På kvällen åkte vi till Dösjebro för att hälsa på fina Sara och Anton i deras nya hus. Jag har varit där en gång, men Micke hade aldrig sett det så det var roligt. Var så kul att träffa dem och det var sista gången vi sågs bara vi fyra. Nästa gång kommer nämligen dem att ha en liten bebis... Sara var så himla fin i sin mage och den 19 januari är han beräknad att komma. Jag tror dock han kommer den 24 ;)

Idag har vi vandrat på Kullaberg för sista gången denna julledighet. I morgon åker vi nämligen hem till Växjö igen. Gud vad dessa två veckor har gått fort! På måndag börjar jag jobba igen men jag har faktiskt ingen jobbångest än ;) kanske för att jag ska börja på nytt jobb och då är det mesta spännande istället.

Detta jullov har jag och Micke varit mycket aktiva och gått långt. Jag har räknat ut (via runkeeper) att vi gått ca 10,91 mil, nästan 11 mil!! Inte dåligt!! Och många fler mil ska det bli under året!

Jag har faktiskt ganska höga förväntningar på året som kommer! Jag hoppas att det blir ännu bättre än 2015. 2015 har varit ett helt okej år, men inte så mycket mer för min del. Det som jag minns som höjdpunkterna under året är:



Sportlovet då vi var i Kopparberg och pimplade, åkte snowboard och längdskidor.



Påsklovet då vi var på Teneriffa.



Sommarlovet - då jag var i Skellefteå.




Min vän Güldas bröllop




Allt fiske tillsammans med Micke


Jullovet då vi var i Kopparberg och Höganäs


Och såklart när jag fick reda på mina vänners graviditeter :)


Annars har det inte hänt så mycket i år... Det har varit mycket jobb men har också kommit fram till att det varit mycket ledighet. Det blir ju så när man jobbar för mycket, då får man ta ut det i ledighet och jag räknade ut att jag varit ledig nästan 10 veckor under 2015... Men då har jag också jobbat in ca 200h i komp så det har varit tufft också... Så kommer det nog inte bli under 2016 och det gör mig inget. Att slippa all stress och press jag känt under hösten ska bli så skönt! Dock tror jag att det kommer komma lite ny stress på nästa jobb men det kan inte blir värre än hösten 2015 iaf så det är skönt! 



Om 2016 blir som jag vill, kommer det att bli ett år vi sent ska glömma!
Det återstår att se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar