söndag 24 januari 2016

Fiskehelg igen ...

Denna helg har mest bestått av fiske, närmare bestämt pimpling :) I lördags var vi ute ca 5 h och vi fick ca 30 fiskar. Helt ok ändå :) det var en mulen dag men inte så kallt så det var ändå ok väder. När vi kom hem efter fisket började jag måla på en ny tavla som Micke ville jag skulle måla... Det gick dock sådär och är inte helg nöjd... Är inte klar än men känner mig inte nöjd med färgerna så det får jag försöka göra något åt... :/

^Jag, in action ;)^

^Lite smått blev det iaf^

^Skissen blev helt okej, men mycket tack vare Micke som tecknat fisken, han är riktigt duktig på fiskar :) ^

Idag har vi också fiskat, det gick lite mer trögt idag men fick ändå ca 20 st. Förutom små abborrar fick jag också 3 st mörtar :)

^En liten mört, som hade simmat bröt ;)^

I morgon är det dags att jobba igen. Så skönt att slippa känna den där söndagsångesten jag hade i höstas... Nu känns det roligt att gå till jobbet igen :) Och på tisdag är det studiedag och då ska vi på föreläsning och diskutera de nya förslagen till Lgr 11 gällande förskoleklassen och fritidshemmet, spännande.

Måste ju berätta om när jag var och hälsade på på Bäckaslöv i tisdags... Jag hann precis upp till klassrummet innan min gamla klass skulle sluta och barnen blev som tokiga ;) de rusade mot mig allihop samtidigt och kramade om mig. Jag kände mig lite som en kändis med en massa fans... Men det var så kul attträffa den igen och utan press och kul att de blev så glada ;) träffade en massa gamla kollegor också och det var så roligt! Saknar dem mycket med trivs verkligen i Sandsbro! Det kändes faktiskt som man var lite saknad och det är såklart en härlig känsla!

I morgon ska jag också kolla synen och beställa mina nya glasögon :) ska bli så roligt! Har velat ha nya glasögon länge nu men har inte hittat några jag vill ha och till ett bra pris. Men jag tror och hoppas dessa blir bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar