söndag 10 januari 2016

Börjat jobba igen..

Då har den första veckan på det nya året gått och jag har redan jobbat en vecka. Dock inte en hel vecka eftersom jag var ledig i onsdags. Har också haft ganska korta dagar så det har varit en mjukstart :) Mina kollegor verkar toppen och jag tror att detta kommer bli jättebra! Ska bli kul att jobba i förskoleklass igen.

Under veckan som gått har jag hunnit med en hel del. I onsdags när jag var ledig var jag och Micke ute på vandring och gick milen. Det var härligt  i snön.

I fredags hade jag tidig dag och när jag slutat åkte jag och Micke och provade isen på Hjärtanässjön där vi brukar fiska. Det var tjock is så vi åkte dit idag (söndag) och pimplade. Jag fick på en efter ca 5 min men den tappade jag tyvärr. Sedan fick jag på en till på en balans och den fick jag upp. Det var en rätt stor regnbåge och det var så roligt att få en fisk :) Micke fick också en fisk lite senare så vi är mycket nöjda med dagen!

^När vi provade isen^


^Min fina firre :)^

^Det var en ordentlig fajt för Micke^

^Till sist fick han upp den^

^Jag pimplar :)^

Igår firade vi min vän Gülda som fyllt hela 25 år. Det gjorde vi genom att åka till Boda Borg i Svävsjö. Det var så himla kul! Jag har ju varit på Boda Borg några gånger i Skellefteå men det var sååå längesedan nu. Hade nästan glömt bort hur kul det var så jag måste åka dit snart igen!

Efter Boda Borg var det lite förfest hos Gülda och André och sedan gick vi ut och åt på Grand Etape. Det var mycket god mat och trevligt sällskap. När vi ätit klart gick vi vidare en sväng och drack lite drinkar och sedan åkte jag hem då jag skulle upp tidigt för att åka och fiska. Jag hade en superhärlig dag och kväll! Tack Gülda för att jag fick vara med och fira din födelsedag!

^Jag och Güldas bror, Mert^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar