fredag 13 januari 2012

GLAD :)

Idag är jag på riktigt bra humör! Igår gjorde jag den sista uppgiften i engelska kursen vilket var en oral presentation på 9 min. Det var hemskt innan och under tiden, men det gick rätt bra och efter kändes det underbart! Kan inte fatta att jag nu skickat in ALLA uppgifter i engelska kursen och väntar på resultat från två. Annars har jag klarat allt! Fan vad jag är grym. Är så stolt över mig själv.

Sen har jag också en glad nyhet angående min vikt. Får kanske 2 månader sedan vägde jag mig och fick en chock. Jag vägde över 70 kg!!! Tror det var 71 till och med. Jag blev inte så glad och kände mig verkligen tjock. Men jag har inte orkat direkt ta tag i det så jag har fortsatt med mina dåliga vanor och druckit cola och så vidare. Men i måndags tog jag tag i både träningen och maten. Jag vågade inte väga mig innan jag började för jag vill inte se att jag vägde över 70 igen, så tänkte att jag väntar lite och väger mig när det känns som att jag gått ner lite. Såhär har jag tränat i veckan:

Måndag: Gymmade på morgonen, gick promenad på eftermiddagen
Tisdag: Gymmade på morgonen, steppade på kvällen
Onsdag: ingen träning, min kropp sa ifrån
Torsdag: ingen träning, hade ännu ondare i kroppen
Fredag: Gymmade på morgonen och ska gå en promenad på eftermiddagen

Det är en hel del träning för mig som inte är direkt van. Chockade nog kroppen och har haft den sjukaste träningsvärken någonsin. Trodde inte man kunde få så ont av att träna!!! Även om kroppen inte hängt med i all träning så har det visat resultat. Idag när jag kom hem från träningen tog jag mod till mig och ställde mig på vågen och vet ni vad den visade!?!?!?!?
66,2 kg. Jag blev så sjukt glad!!! Nu ska jag kämpa hårt för att gå ner till under 60 innan terminens slut!! Den här gången ska jag klara det!! Och jag ska träna hela terminen minst 2 ggr i veckan, det är ju inte alls mycket men bättre att sätta det som mål och uppnå!


^Det här är när jag var som smalast, nyår 2007/2008. Precis innan min och Lisettes långresa. Jag ska nå dit igen, och lite till med :) ^

Nu ska jag duscha och göra mig i ordning för en lunchdate med Sara och Johanna :) Sedan blir det promenad med Emelie och Tiki :) Härlig dag!!

1 kommentar:

  1. Va du är duktig. Mycket imponerad av dej och även av Anna som kämpar på just nu. Nu får jag oxå börja ta detta med träning på allvar. Många kramar/mama

    SvaraRadera