lördag 3 december 2011

Julmys :)

Nu har det hänt en hel del sedan jag skrev sist. Har inte riktigt haft tid med bloggen på senaste tiden. Till att börja med vill jag berätta att vi fått tillbaka våra två engelska tentor som vi skrev för ca 3 veckor sedan. Det gick bra, bättre än vad jag hade vågat hoppats på. Fick G på uppsatsskrivningen och VG på grammatiken, helt underbart!! Jag kanske inte är så dålig på engelska som jag alltid trott..?

Denna vecka på VFU:n har gått väldigt fort och jag har hållit i lite lektioner vilket jag tycker är det roligaste. "Mina" elever är så duktiga och roliga att arbeta med. I torsdags och fredags fick jag också jobba lite på fritids eftersom de behövde folk. Alltid kul att prova på det med och gött att tjäna lite pengar :) Hade hand om förskoleklassbarnen och de var vilda och lyssnade inte alls på mig. Men på fredagen gick det lite bättre då det var färre barn och de flesta hade gått hem vid tre :)

I måndags var jag och Micke på något spännande. Vi var inbjudna till en undersökning för Lantbrukarnas riksförbund (LRF) där det skulle bjudas på middag och så skulle man diskutera matfrågor. Då vi kom dit först och upptäckte att det var bordsplacering och att vi satt vid helt olika bors tänkte jag "vad är detta"? Men sedan när vi satt oss och börjat diskutera frågorna tyckte jag att det var rätt trevligt faktiskt och jag lärde mig mycket :) Det var även väldigt god mat och till efterrätt fick vi en härlig bär pannacotta :) Det tog tre timmar men det var det värt för den goda maten vi fick :)

I helgen har vi tagit det lugnt hittills och bakat julgodis och sånt. Igår var vi och såg idol hos Mogge och Emelie, det var mycket trevligt. Jag var dock ganska trött eftersom jag vart uppe sedan 6.25.

Idag har jag och Micke först sovit ut ordenligt och sedan s
tack vi till Samarkand och köpte lite nödvändigheter. Vi köpte en lampa till hallen och ingredienser till baket. Så när vi kom hem satte Micke upp lampan och jag gjorde i ordning lussebullsdegen så den fick jäsa.


Nu är allt bak klart och det blev lyckat.
Ikväll ska vi bara mysa och ta det lugnt. Jag är rätt trött och det är skönt att bara kunna mysa. Var länge sedan nu vi inte hade en massa måsten på helgen och saker att fixa i lägenheten. Visst, vi har lite kvar att fixa i lägenheten men det tar vi INTE ikväll :)

Vi har förresten klätt julgranen också, tror inte jag sagt det innan :)

1 kommentar:

  1. Älskade gumman...du är go när du skriver... Bakade oxå lussebullar idag. Pappa sjöng vacker och jag börjar få julstämning. Fin gran ... Tur vi hade den med upp senast. Välkomna till Skåne.. Bara så ni vet så är det lite extra saker i ert rum. Vi håller på att renovera arbetsrummet. Kramar.//mama

    SvaraRadera