torsdag 24 november 2011

Äntligen hemma :)

Igår kom äntligen Micke hem. Som jag har saknat honom. Han har ju vart i Bryssel på nån jobbgrej och jag har vart alldeles ensam i vår "stora" lägenhet. Har känts tomt och konstigt. För att visa honom hur mycket jag saknat honom så gjorde jag i ordning en liten överraskning. Jag köpte en fin liten blomgrupp med stenar och ett ljus i och skrev några fina ord på ett kort. Sedan gjorde jag i ordning en ostbricka med Digestivekex som vi mumsade på när han kom hem. Han blev glad och överraskad, precis som det var tänkt :) Även jag fick en liten överraskning från min älskling. Han hade köpt en ask med belgisk choklad, sådana praliner ni vet. Vi ska provsmaka dem nu i helgen :)


^Såhär såg blomgruppen ut och kortet^

^Såhär fint blev det när jag dukat^

Så inatt har jag åter igen sovit gott med mitt hjärta bredvid mig och jag har kommit i tid till VFU:n sedan jag försov mig. Just de ja, jag har ju inte berättat om det. Det var så att i tisdags när jag gick och lade mig så glömde jag av någon anledning att ställa klockan (vilket borde vara en rutin vid det här laget men..), så jag sov och sov och på morgonkvisten vaknade jag till typ två gånger och undrade varför klockan inte ringde, men jag tänkte att klockan var väl mitt i natten så jag somnade om för att sedan vakna igen och tänka lika dant och somna om. Tredje gången jag vaknade kollade jag på klockan och sedan flög jag upp ur sängen!! Klockan var 08.54 och jag börjar 08.10. Jag fick panik och visste inte vad jag skulle göra, jag stod och började skaka först, sen kom en liten tår (fjöntig som jag är) och sedan slog jag på datorn och letade febrilt efter telefonnummet till skolan. Jag ringde tre olika nummer, till och med rektorn men fick inte tag på någon. Så jag började göra mig i ordning och tänkte att jag får prova lite senare. Precis när jag var klar och höll på att klä på mig svarade någon i luren och jag sa att jag var på väg och att de skulle hälsa min handledare det. När jag kom till skolan så förklarade jag hur det låg till och att jag var mycket ledsen över det som hänt. Men snäll som min handledare är sa hon att det är sådant som händer, hon tyckte jag skulle gå in i personalrummet och varva ner och ta en kopp kaffe :) Snällare handledare kan man inte ha :)

Jag hatar ju verkligen att komma för sent. Det är det värsta jag vet och har alltid tyckt det. Brukar vara väldigt noga med att ställa klockan och så vidare men jag har väl haft för mkt att tänka på på sistone. Men nu har jag ställt in larmet så att det ringer automatiskt samma tid måndag-fredag :) så nu ska det nog inte hända igen hoppas jag :)

I helgen ska jag och Micke städa ur hans lägenhet (trråååkkiggt) men det måste göras... Men det blir först på söndag. Innan det ska vi ha fredagsmys och se idol med Emelie och Mogge och sedan ska vi till Ikea med dem på lördag med :) myspys :)

Här kommer en bild från vardagsrummet, en smygtitt sen får ni se hela lägenheten när vi fått bokhyllan :)



Nu ska jag ta en kopp te och mysa med min älskling i vår fina gemensamma lägenhet :) Sambolivet är verkligen toppen!!

1 kommentar: