lördag 19 november 2011

Suck...

Att flytta är inget jag ser fram emot igen. Själva flytten gick väl ganska bra och mamma, pappa och Lady kom upp och hjälpte till, men fy fan vad det har tagit på krafterna att sätta ihop ikeamöbler när man kommer hem efter jobb/VFU och är trött som en gnu och det blir inte bättre av att man gör fel MINST en gång heller :/ (iaf på de första, de andra gick bättre). Sedan ska vi sätta igång vårt surroundsystem och får inte igång ljudet, men det fixar min händiga Micke så småningom så vi hinner se idol med bra ljud :) Idag har vi inhandlat grejer så vi skulle kunna sätta upp vår fina lampa och det var inte enkelt vill jag lova. Vi har kämpat och svurit men till sist fick vi upp skiten. Ska bara fixa till det lite fint i taket med sladdarna och sedan är det klart. Har även satt upp en lampa i sovrummet som också jävlades lite med oss, men Micke fixade det med till slut :)


Nu har vi kommit i ordning nästan helt. Det fattas bara gardiner till vardagsrummet och så ska vi måla om köksbordet och så väntar vi på vår fina bokhylla :) Sedan är det klart :) Det blir sååå fint och jag är så nöjd och lycklig :) Lägger ut bilder på lägenheten när bokhyllan anlänt :)


Nu över till nått annat. Jag har ju som sagt börjat min VFU nu. Är på samma skola som förra gången men har en annan handledare och klass. Har bara varit där i tre dagar men det har gått bra och jag har redan hållt i två lektioner. Ska bli kul att vara där nu fram till jul. Måste bara hinna med uppgifterna som ska in efter jul också. Så har att göra när jag kommer hem efter VFU:n...


I morgon åker Micke till Bryssel, han ska vara borta ända till torsdag kväll. Kommer vara ensamt utan honom i vår stora säng och vår stora lägenhet. Men tiden går ganska fort och sedan kommer han hem till helgen och då åker vi nog till IKEA och inhandlar lite småsaker som behövs :)


Jag måste ju också berätta att vi har fått våra betyg nu för "helveteskursen" som jag kallat den och jag fick VG!!!! Fattar det inte men glad är jag :) Håller bara tummarna för att jag klarat grammatiken och uppsatsen med...


Nu ska jag och älskling äta och mysa framför tv:n :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar