tisdag 5 april 2011

Lund!

I helgen som var besökte jag Lisette i Lund. Det var kul att äntligen komma till henne och se hur hon bor och har det där nere.


Jag åkte ner på fredag eftermiddag och mötte upp henne i Malmö. Där fixade Lisette några ärenden och sedan satte vi oss och tog en fika och pratade. När vi pratat klart tog vi tåget tillbaka till Lund och handlade mat och gotte inför vår myskväll. Vi åt gott och tittade på tv och satt uppe rätt länge. På lördagen var vi först i stan och fikade och sedan på kvällen var det fest. Lisette och hennes rumskamrat Matilda hade förfest och sedan stack några av oss ut. Det var kul att äntligen få prova studentlivet i Lund... men vetifan om det slår växjö alltså... ;) Nej, jag trivs faktiskt väldigt bra här. Jag älskar vårt campus, vår egna lilla bubbla. I Lunda är ju som allt mer utspritt.

I söndags sov vi lääänge, tittade lite på tv och sedan var det dags för mig att åka hemåt igen. Den helgen gick fort vill jag lova! Min fina Micke hämtade mig i Alvesta på tågstationen och sedan körde vi hem till mig. Nu har Micke blivit sjuk i feber. Han är hos mig så att jag ska kunna pyssla om honom lite extra :P jag är en duktig flickvän! Ni vet ju hur det är när killar är sjuka.. gnäll och gnäll.. :P hehe Men han är värd att bli omhändertagen nu när han inte mår så bra :) Hoppas bara inte jag blir smittad, för på torsdag bär det av till ULLARED!! Gud vad jag längtar!! Ska bli så kul och mysigt med mina fina tjejer! Nedan kommer lite bilder från helgen i Lund:



^När vi var ute i lördags^

^På väg hem från stan i lördags^ Jag måste bara skriva av mig också vad jag tycker om tv- och radio tjänst. Jag tycker rent ut sagt att det är för jävligt att de TVINGAR oss studenter att betala denna jävla avgift! Det gör mig så sjukt förbannad och jag ska skriva till regeringen! Så ARG är jag!!!! Jag fattar inte hur den som kom på att vi skulle ha den tänkte. Jävla idiot! För det första: Varför ska man betala för något som man inte bett om att få eller ens vill ha?!?!?! Jag skiter i ettan och tvåan å de dåliga radiokanalerna man betalar för! Jag vill inte ens ha dom!! Ta bort dom från min TV så att jag slipper se dem och slipper betala den där jävla avgiften eller sätt iaf in en reklam så de kan finansieras på ett annat sätt. Så kan väl de som vill ha dem reklamfria betala för skiten?!?!? Då har de ju valt det frivilligt!!!


För det andra fattar jag inte hur den skiten kan se ut som den gör. Jag som är en fattig stundet, som har en sketen tv, bor själv och har en månadsinkomst på 8000 kr (om man räknar med lånen som inte är mina pengar egenligen) betalar exakt lika mycket som en femmanna familj, som har åtta tv apparater i sitt hus och har en månadinkomst på 30 000kr!!! Hur fan kan man tycka att det är rättvist!?!?!?!?!?!?!?!? Regeringen måste ju fan se över den lagen som säger att det ska vara så!! Min önskan hade vart att man bara tog bort skiten och slopade ettan och tvåan eller satte in reklam!! Men två andra lösningen är att man iaf ser till att inkomstbasera avgiften eller gör om den till en skatt somman betalar direkt när man får lönen, som den andra skatten, då blir den ju med typ inkomstbaserad för man drar någon procent...


Eftersom jag verkligen brinner för detta ska jag skriva till regeringen och berätta hur för JÄVLIGT jag tycker detta är!!! Tv- och radiotjänst har redan fått ta min första "klagan" men det är ju trots allt inte de som bestämmer, men tycker att det är för jävligt att de trakasserar oss studenter och ringer stup i kvart och plingar på dörren. Låt oss vara ifred och låt politikerna som tjänar miljoner varje år betala våra avgifter istället!! Säger bara en sak: FÖR JÄVLIGT!!!!

2 kommentarer:

  1. vill du ha en namnlista så skriver jag på direkt! hata radiotjänst!

    SvaraRadera
  2. ganska kul att kommentera efter vårt samtal. visst känns det skönt när du har skrivit av dej dina känslor på bloggen. det var bra skrivet o jag kan intyga att det var precis så du kände. puss o kram mama

    SvaraRadera