måndag 18 april 2011

Underbar helg i Dalarna :)



I helgen har jag vart ute på äventyr igen :) Jag och Micke tog bilen i fredags för att bege oss upp mot Kopparberg i Dalarna för att hälsa på Mickes vänner och familj. Först stannade vi i ett litet samhälle som jag har glömt vad det heter och träffade Jonathan och Tessan som är två bra kompisar till Micke. Dom var super trevliga och bjöd på mycket god mat!


Sedan på lördagen åkte vi vidare till Mickes föräldrar i Kopparberg. Det var lite pirrigt att sitta i bilen men när vi väl kom fram och jag hade hälsat släppte det ganska fort. Dom var mycket trevliga och lättsamma och jag ser verkligen fram emot dem att träffa dem igen!! Vi var också förbi Mickes Mormor och Morfar och sa hej. Även de var super trevliga :) De hade också en söt hund, en cocerspaniel, som heter Tova.


Igår kväll åkte vi hem till en annan kompis till Micke som bor i byn och vi åt räkmackor och pratade och skrattade :) Camilla och Vicktor hette dem :) Hoppas att jag får träffa alla igen!!


Bilder på tova:





I Lördags eftermiddag tog vi också en runda med bilen och tittade på lite fin natur omkring Kopparberg. Här kommer två bilder:






Idag hade vi en slappedag och tog en härlig promenad med Tova. Det var så underbart väder och jag fick se Mickes gamla skola där han gick 1-6. Det var en sån riktigt gammal skola och påminde lite om skolan i Madicken filmerna :) Sedan vid tretiden i eftermiddag var det dags för mig att sätta mig på tåget för att bege mig ner mot växjö igen :(


I morgon väntas seminarium, på torsdag blir det redovisning och sedan åker jag ner till mamma och pappa för att fira påsk hemma. Micke kommer ner på Lördag så ska han få träffa min familj :) Ska bli roligt och spännande!


Jag måste ju också berätta om i torsdags kväll då jag fick en överraskning av Micke. Fick en strut med choklad, det var nån whiskey choklad som han hade köpt. Så gulligt av honom! Fast han tyckte mer om chokladen än vad jag gjorde, men det är ju tanken som räknas ;)


^Såhär glad blev jag^


Nu ska jag sova och ladda inför morgondagen!!

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg du hade Sussi! Riktigt proffsig :)

    Nu tänker jag läsa din blogg varje dag :)
    Puss pussgurka!

    SvaraRadera