onsdag 13 april 2011

Dålig dag!!

Idag har det varit en sådan där dag man bara vill glömma och tyvärr är den inte slut än .. :/ Det hela började med att jag och Micke steg upp vid nio i morse för att göra oss i ordning och sedan skulle vi åka iväg och hämta hem hans nya soffa som kommit. Jag måste vaknat på fel sida för jag var irriterad redan när vi år frukost. Sedan körde vi mot möbelaffären, när vi kom dit betalade han det sista och sedan var det bara att ta "lastbilen" och köra hem soffan. När vi kom hem till Micke upptäckte vi dock att aldrig kommer att orka bära in denna soffa själva. Den var så jävla tung och bara delad i två delar. Hur tänkte dom där? Så vi fick åka tillbaka och säga att vi inte kan bära in den bara vi två så vi får lämna tillbaka dem om de inte kunde hjälpa oss.. Hjälpsamheten var inte den bästa där vill jag lova och vi väntade i säkert 20 minuter innan de sa att vi skulle prova med att öppna upp plasten och ta ut dynorna för sig och sedan bära in "underdelen" för sig. Så vi åkte tillbaka till Micke och gjorde som de sagt och det gick betydligt bättre. Jag tappade dock soffan först men den klarade sig fint. Sedan bar vi in hans gamla soffor och lite annat skit som skulle kastas och körde med det till tippen.


^Där slängde vi hans gamla möbler^


För att hitta till tippen ställde Mickem in gps:en och när vi skulle vara framme körde Micke bara förni den infarten där den sa att vi skulle svänga. Den ledde in till en bondgård så det såg ju inte så rätt ut, men vad skulle vi göra om det nu var där? Denna bilen var inte det lättaste att vända med på de småvägarna. Vi fick köra en bit till och tur som vi hade låg tippen lite längre fram. GPS:en hade visat fel!! puh!! Vi slängde snabbt skiten och körde tillbaka till möbelaffären med "lastbilen". När vi kom hem skulle vi montera ihop soffan och märkte att det fattades en mutter. Vi fick inte heller på benen eftersom de var för svåra att skruva på med bara en vanlig skruvmejsel. Det krävs en skruvdragare för att få på dem... Så vi sket i benen och den skruven som inte hade någon mutter och satte ihop soffan ändå. Fint blev det men soffbordet som han hade innan passar inte så jättebra så det får han investera i ett nytt, men det kommer lite senare :) Nu är soffan uppe i alla fall och jag är hemma i min lägenhet igen och skulle plugga. Men så upptäckte jag att jag kollat fel på schemat och att vi inte har något seminarium i morgon vi behöver plugga så mycket till. Bara föreläsning! Så skönt!! Har jag lite mer tid att läsa boken :)

Jag måste ju också berätta om igår! Vi grillade några kompisar och hade det mysigt och sedan åkte jag till Alvesta. Jag och Micke missförstod varandra lite för han hade sagt att han sulle hämta mig och jag trodde han menade i Alvesta för det var det vi hade pratat om först, men sen var hans möte rätt nära Växjö så sa han att han skulle hämta mig när han slutat.. Jag fattade inte att han menade hemma hos mig så jag åkte ju tåget till honom och fattade vad han hade menat när jag redan satt på tåget.. för sent alltså.. Så jag fick gå hem till honom och vänta på honom tills han kom hem. Jag vart lite irriterade på oss båda för att vi inte var illräckligt tydliga. Men sedan när han kom hem hade han med sig en fin bukett blommor :) Så fin han är min underbara pojkvän :) Puss på mitt hjärta Micke <3

Det var dagens bravader. Har ju inte berättat hur jag hade det i helgen. Helgen som passerat sedan jag skrev sist blev en fin en. På fredagen festade vi till det och stack till stallarna. Det var en riktigt rolig kväll! Lördagen och söndagen spenderade jag tillsammans med Micke i Alvesta. Vi tog en härlig promenad i det fina vädret i en skog där man kunde gå vilses stig. Det var en stig där en liten filur som heter Vilse talade om för oss hur man skulle göra om man någon gång går vilse i en skog. Nu börjar det också kännas som vår eftersom men kan se små vårecken här och var. Såhär såg det ut i söndags:


^Vårtecken^


^Vilse har gått vilse i skogen^


^Micke följde vilses råd...^


^Mysig koja vi hittade i skogen^

^Herren på teppan :P^ Efter att vi gått en promenad skulle vi sätta oss och ute på balkongen och mysa. Den mysstunden varade dock inte länge. En äcklig jävla fågel sket på mig rätt på min axel, dessutom lyckades den träffa mitt i ett "hål" i min tunika :(


^USCH!!^ Efter det så stack vi iväg och köpte en mjukglass. Det var gott!!


Nu ska jag kolla BB och mys med mig själv. I morgon åker jag till Alvesta igen för att sedan bege oss upp mot Dalarna. I helgen ska vi åka upp och hälsa på Mikales familj :) Spännande!


1 kommentar:

  1. hahahahhaah en fågel sket på dej hahahah. Lycka till med familjen =) glad att den delen av ens liv är över... alltså det första mötet =) puuuuuuuuuuss // Jenny

    SvaraRadera