måndag 25 oktober 2010

Safari en söndagskväll

Helgen var rolig och jag festade i lördags. Först var det sexparty med Agge och några av hennes vänner, sedan bar det av till Sivans för att skaka rumpa. Det blev en mycket trevlig kväll till slut, jag hade inte så höga förväntningar och oftast slutar det bra då :)

I söndags var jag, Cissi och Johan lite uttråkade så vi beslöt oss för att åka ut på vildsvinssafari...igen. Vi såg faktiskt tre rävar, 9 vildsvin och ett rådjur :) Vildsvinen såg vi på samma ställe som sist och de gick över vägen precis framför oss. Den räven vi såg först kom vi riktigt nära med bilen. Det var häftigt :P


I helgen fick jag även en insikt, och denna gång är det verkligen på riktigt. Jag ska ta tag i min vikt nu. Jag ska gå i systers fotspår. Jag har aldrig vägt såhär mycket och jag mår riktigt dålig både fysiskt och psykiskt så nu måste någonting hända. Och ingen annan än JAG kan göra något åt det.

Allevo heter det jag nu börjat med och på måndag börjar jag med min kickstart i två veckor. Då ska jag bara äta soppor och inget annat. Det kommer bli tufft, men denna gången är jag peppad och ska klara det. Efter två veckor börjar viktminskningsfasen, då äter man enligt GI typ och man kan ersätta vissa mål med allevo produkter om man känner att man inte har tid eller så att fixa mat eller mellanmål.

Nu ska jag och syster min hjälpas åt och peppar varandra :D

Detta fixar vi och så ska vi leva resten av livet :)


Nu blir det att se klart "Lite sällskap tack" och sedan blir det hem och lägga sig i sängen :)

1 kommentar:

  1. Det låter bra! :) Det är ingen som säger att det är/ska bli lätt, men klart vi fixar det!

    SvaraRadera