lördag 31 juli 2010

Hbg festival och...

BUNGY JUMP så klart!!


Det spelar verkligen ingen roll hur många gånger man gör det man är lika jävla nervös varje
gång och det är lika jävla kul varje gång!!
Jag ska göra det till en tradition att hoppa bungy jump på varje hbg festival jag är hemma på. Det kommere lite bilder sen och ska försöka få upp en liten film med. Men Fia har bilderna så de kommer sen :)


Egentligen tycker jag sådär om festivaler. Alldeles för mycket folk som trängs överallt och hög musik. Kan vara trevligt i lagom mängd men till slut blir man less. Jobbigast är trängseln på bussarna och när bussarna bara kör förbi en när man ska hem så man tvingas sova i stan. ILLA!!! Skånetrafiken borde lära sig nån jävla gång att sätta in fler ersättnigsbussar så att alla får plats, ett tips är att meddela om det också.. till exempel att meddela att "om en buss kör förbi, vänta så kommer en ersättningsbuss". Hur fan ska man annars veta om det är värt att vänta eller söka efter sovplats?

En annan sak som jag också måste få beklaga mig lite över är hur folk egentligen tänker när det är rea i klädbutiker... Hur svårt är det att ta upp ett plagg som man tappar på golvet? Blir plagget mindre värt bara för att det är nedsatt pris? rent pengamässigt blir det ju det, men det är fortfarande samma vara som innan det sänktes... det förtjänar inte att ligga på golvet bara för att det kostar mindre nu... Blir så jävla förbannad rent ut sagt på folk som inte vet hur man beter sig i en klädbutik. Själv tycker jag att det är ren vett och etikett, men ingen annan verkar se det så. För mig är det en självklarhet att man tar ut kläderna man provat ur provrummet och hänger ut det igen på sin rätta plats eller i alla fall frågar om personalen kan ta det för att jag glömt vart jag tog det. För mig är det en självklarhet att plocka upp kläder som trillar på golvet på grund av att jag tittat. Men det är det INTE för alla vill jag lova. Föräldrarna borde lära sina barn vett och etikett i en klädbutik, men det värsta av allt är att föräldrarna gör likadant... Visst att personalen är till för att städa och hänga ut kläder och så vidare, men det är inte så lätt att hinna med allt stök som kunderna ställer till med och att de sedan har mage att klaga över hur det ser ut när de är de själva som stökar ner. ILLA!!!!

Avslutar med några enkla vett och etikett tips om hur man beter sig i en klädbutik under rean och ALLTID annars:
  • När du tappar ett plagg på golvet - plocka upp det och häng tillbaka det på sin rätta plats
  • När du provat ett eller flera plagg - ta med allt ut från provrummet och häng ut det på sin RÄTTA plats igen eller fråga snällt personalen om de kan ta det
  • När du kollar på plagg som ligger på bord - vik det igen så bra du kan och lägg tillbaka det som det låg när du tog det. Det blir mycket lättare att hitta sina storlekar och det man söker då
  • Inget suck och stön när du står i kö och den är lång - de gör (oftast) sitt bästa och jobbar så fort de kan. Om inte alla kassor är öppna beror det på underbemanning eller på att personalen behövs på annan plats, till exempel att plocka upp kläder från golvet som åkte ner när DU tittade...

Tack för att jag fick säga mitt!! Läs nu och lär så kanske julrean blir trevligare att gå på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar